بررسی دلایل شکست Modern Warfare 3

اکتیویژن واقعاً فکر می‌کرد که می‌تواند با تبدیل یک توسعه‌دهنده شکوهمند به محصولی با اندازه کامل و با قیمت کامل، علیرغم اینکه آن را با یک کمپین کم‌حجم، نقشه‌های چندنفره بازیافت‌شده و بی‌احترامی آشکار به میلیون‌ها بازیکنش بسته‌بندی می‌کند، کنار بیاید. شوتر پرفروش هنوز حتی اکران عمومی خود را نداشته است و در حال حاضر در دسترسی زودهنگام از هم جدا شده است، زیرا طرفداران با کمپین چهار ساعته پایان می‌دهند و متعجب می‌شوند که چه اتفاقی افتاده است. سه‌گانه‌ای که در غیر این صورت شایسته است، اکنون در یک آشفتگی عجولانه به پایان می‌رسد که تمام پتانسیل آن را به نفع طمع شرکت‌ها دور می‌زند.

modern warfare 3 is the breaking point of call of duty 1 1024x570 - عنوان Modern Warfare 3 نقطه شکست Call Of Duty

ما واقعیت غم‌انگیز Modern Warfare 3 را مدت‌ها قبل از راه‌اندازی آن جمع‌آوری کرده بودیم، که با افشای دیرهنگام و جزئیات لو رفته آن بدتر شده بود که نشان می‌داد اکتیویژن در ابتدا قصد داشت از ورود معمول سالانه خود در سال جاری صرف‌نظر کند. در عوض تصمیم گرفت محبوبیت Modern Warfare 2 را افزایش دهد. یک حرکت عالی، به خصوص برای یک سری بازسازی قوی که برای یک نتیجه گیری حماسی آماده می شود با بازخوانی شخصیت هایی که اگر دوستش نداشتیم، حداقل از آن لذت می بردیم. همه اینها در حال حاضر هیچ معنایی ندارند، بنابراین لطفاً از یک سری نقشه های بازسازی شده مربوط به 14 سال پیش با به روز رسانی بیش از حد Warzone خود لذت ببرید که اتفاقاً یک کمپین نیمه کاره نیز روی آن بسته شده است.

*مرگ Soap در Modern Warfare 3 اصلی لحظه احساسی بزرگی بود. ولی در اینجا، این فقط یک اتفاق است که در آن همه قبل از حرکت برای چند ثانیه غمگین به نظر می رسند.

عنوان Call of Duty از زمان شروع بازی Warzone در مکان عجیبی قرار داشته است. غول سرویس زنده اکتیویژن اکنون به عنوان یک منطقه فرود برای هر ورود سالانه عمل می کند، زیرا بتل رویال تغییر می کند و در پاسخ به هر اتفاق جدیدی که رخ می دهد تغییر می کند. در حدود یک سال گذشته، در کاراکترها و حالت‌هایش نسبتاً مدرن بوده است، و چند کراس اوور مجوزدار سرگرم‌کننده را برای اندازه‌گیری خوب به کار می‌برد.

عنوان Modern Warfare 2 هنوز مقدار زیادی آبدار باقی مانده بود و توضیح می دهد که چرا یک بسته الحاقی در وهله اول اولین اقدام بود. طمع و غرور برنده شدند و یک بسته پر وزن را به یک بازی تبدیل کردند که در حال حاضر با قیمت 70 دلار به فروش می رسد، علیرغم اینکه تقریباً نصف آن ارزش دارد. توهین آمیز است، و خوشحالم که طرفدارانی که برای دسترسی زودهنگام خرید می کنند، خیلی سریع Activision را برای این دزدی از بین برده اند.

کمپین ضعیف

من همیشه از کمپین‌های تک‌نفره Call of Duty لذت بردم و معتقدم که آن‌ها از بهترین نمونه‌های استعداد سینمایی این رسانه هستند. آنها کوتاه و مملو از کلیشه‌ها بودند، اما اغلب به این ترفندها تکیه می‌کردند تا چیزی پیچیده و ارزشمند خلق کنند. راه‌اندازی مجدد Infinity Ward’s Modern Warfare هیچ تفاوتی نداشت، و توانست فرنچایز اصلی را به یک درام نظامی پرستیژ و پرستیژ تبدیل کند، زیرا شخصیت‌ها و لحظات محبوب را به هم پیوند می‌داد تا اینکه تبدیل به داستان کاملاً جدید خود شد. موفقیت آمیز بود و اکنون سرمایه گذاری عاطفی ما بدون تقصیر خودمان در چهره ما منفجر شده است. اکتیویژن نمی‌خواست وقت خود را در زمانی که سودی به دست می‌آید صرف کند، بنابراین چند ماموریت مستقل را توسعه داد در حالی که بقیه از ما می‌خواهند در جستجوی اهداف خسته‌کننده و تکراری، قسمت‌های بازسازی‌شده نقشه Warzone را بررسی کنیم.

modern warfare 3 is the breaking point of call of duty 2 1024x570 - عنوان Modern Warfare 3 نقطه شکست Call Of Duty

در حالی که این سری در گذشته با محیط‌های بازتر معاشقه می‌کردند، اما آنها به ندرت از محیط‌های دور افتاده بودند و برای مدت کوتاهی قبل از اینکه بازی بعدی مسیر بد را اصلاح کند ظاهر شدند. MW3 هیچ‌کدام از این‌ها را انجام نمی‌دهد، بدیهی است که بیشتر کمپین را روی یک نقشه چند نفره آشنا قرار می‌دهد، زیرا زمان و منابع کافی برای ایجاد چیز دیگری وجود نداشت. این مضحک است که Activision فکر می‌کرد ما متوجه نمی‌شویم، یا با خوشحالی هر اشغالی را می‌پذیریم، فقط به این دلیل که Call of Duty بزرگتر از آن است که شکست بخورد.

مقاله بررسی Mario در مقابل دانکی کونگ 150x150 - عنوان Modern Warfare 3 نقطه شکست Call Of Duty بیشتر بخوانید: بررسی Mario در مقابل دانکی کونگ: نینتندو سوییچ وارد دوره اوج خود می شود

در دو دهه گذشته خود را به عنوان یک موسسه سالانه تثبیت کرده است که احتمالاً نمی‌تواند یک استراحت کوچک داشته باشد، اما به یکی نیاز دارد. و تیم‌هایی که از آنها خواسته می‌شود این تیراندازها را سال به سال منتشر کنند، سزاوار زمانی هستند که چیزی برای افتخار بسازند، به‌جای اینکه قطعات تصادفی را با هم در یک آشفتگی مانند Modern Warfare 3 کنار هم بگذارند.

modern warfare 3 is the breaking point of call of duty 3 1024x570 - عنوان Modern Warfare 3 نقطه شکست Call Of Duty

بدترین چیز در مورد همه اینها این است که چگونه اکتیویژن انتظار دارد از آن خلاص شود، اما هر چه بیشتر به واکنش منفی گسترده نگاه می کنم، بیشتر فکر می کنم که به نقطه شکست رسیده ایم. اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر متعلق به مایکروسافت است و فیل اسپنسر در گذشته به وضوح گفته بود که با خوشحالی بازی Call of Duty را در وقفه سالانه قرار می دهد، بنابراین استودیوهای هر بازی زمان بیشتری برای ارائه ایده های جدید و اجرای آنها دارند. برای کاهش سرعت یک خط تولید بی پایان به دنبال تغییرات مثبت، به خصوص زمانی که وضعیت موجود فقط برای نیکل کردن و کاهش ارزش ما با کمی شرم وجود دارد.

 

عنوان Modern Warfare 3 سوء استفاده آشکار از نوستالژی ما برای بازی‌هایی است که با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، آغشته به بدترین روندهای صنعت بازی، در بسته‌ای مبهم قابل فروش با هویتی توخالی قرار گرفته است. بازی‌هایی مانند این همیشه وجود داشته‌اند، اما انتظار دارید که مسئولین حداقل نسبت به نحوه درک آن‌ها نگرانی داشته باشند. دیگر نه، و امیدوارم این فصل پایانی غم انگیز در یک سه گانه در غیر این صورت محکم، کاتالیزور تکاملی باشد که Call of Duty به شدت به آن نیاز دارد. اگر تغییر نیاید، فقط بدتر خواهد شد.

برای خرید بازی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و یا بر روی لینک کلیک کنید.


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از The Gamer)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.