قوانین و مقررات خرید و گارانتی اجناس استوک موجود در فروشگاه “آ.اس.پ”، لطفا قبل از خرید از سایت این موارد را به دقت مطالعه بفرمایید.

چگونگی خرید از “آ.اس.پ”

  1. بررسی، انتخاب کالای مورد نظر و تماس با واحد مشاوره تخصصی فروشگاه در صورت لزوم
  2. نهایی کردن سفارش (عکس های کالاها، عکس پیش فرض هستند و عکس کالای موجودی نمی باشند، در صورت نیاز میتوانید قبل از ارسال، درخواست ارسال عکس خود کالا را دهید)
  3. ثبت سفارش و انتخاب یکی از روش های پرداخت
  4. تست نهایی واحد فنی، بسته بندی ضد ضربه و ارسال دستگاه توسط پرسنل “آ.اس.پ” به آدرس مشتری مندرج در هنگام ثبت سفارش

تعرفه خدمات فنی – تخصصی انفورماتیک

تعرفه خدمات فنی – تخصصی انفورماتیک ”آ.اس.پ” برابر با تعرفه نرخ پایه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (مصوب خرداد ماه 1401) می باشد.

نحوه قیمت گذاری کالاهای استوک

تقریبا تمام کالاهای استوک و صنعتی موجود در سایت، سفارش کشورهای اروپایی و آمریکا بوده و جهت مصرف کنندگان خارج از آسیا تولید و به بازار عرضه شده است. این دستگاه ها از لحاظ سری ساخت، مدل، جنس بدنه، جنس مادربورد و قطعات، طول عمر، ماندگاری و … کاملا با کالاهای سفارش آسیا و موجود در بازار ایران متفاوت میباشد.

بطور مثال لپ تاپ های HP سری Elitebook لپ تاپ هایی هستند که قیمت نو آنها در زمان تولید بین ۱۲۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار بوده (چیزی حدود 30 تا 60 میلیون تومان) و پس از استوک شدن با افت قیمت حدود ۸۰ درصدی مواجه می شوند. از این رو خرید این نوع لپ تاپ ها به صورت آکبند و نو هم برای واردکنندگان و فروشندگان، هم برای مصرف کننده داخل ایران امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست.

تمامی سعی ما بر این است که لپ تاپ ها و کالاهای استوک موجود در سایت با بهترین شرایط ظاهری و فنی موجود عرضه شود. تمامی لپ تاپ ها قبل از واردات به کشور، از لحاظ سخت افزاری و فنی تست شده و به عبارتی دیگر وجه تمایز آنها با کالاهای استوک مشابه، کم کارکرد، غیر تعمیری بودن و سلامت فنی کامل آنهاست. از لحاظ ظاهری و بدنه با کمترین خط و خش و ضربه خوردگی (گرید A) و در بسیاری از مدل ها کاملا مشابه کالای نو ارائه می شود. البته مدل های قدیمی که با مشخصات فنی و قیمتی پایین ارائه میشوند ممکن است از لحاظ ظاهری و بدنه خیلی تمیز و مشابه نو نباشند.

نحوه تست، بررسی صحت و سلامت کالاهای استوک

لپ تاپ ها و کالاهای استوک در فروشگاه “آ.اس.پ” دو بار تست میشوند. یکبار در کشور مبداء و یک بار هم در فروشگاه قبل از ارسال برای مشتری. یعنی بعد از بازدید تمامی قسمت های بیرونی دستگاه که امکان خرابی آن ها وجود دارد (مانند ال سی دی، کیبورد، DVD درایو، پورت ها و…) یکبار هم بصورت نرم افزاری عملکرد سایر قطعات مورد ارزیابی قرار میگیرد. به عنوان مثال سلامت هارد دیسک با نرم افزار Hard Disk Sentinel و کارت گرافیک GPU-Z Video card GPU Information Utility یا تست سلامت سی پی یو و درجه حرارت دستگاه.

سیستم عامل و درایورها نصب میشوند و بعد از اینکه تست کلی گرفته شد دستگاه جهت فروش در سایت قرار داده میشود. با این حال چون مشتریان اقدام به خرید کالای استوک و یا دست دوم کردند ،همه دستگاه ها یک هفته مهلت تست سلامت خواهند داشت. به این ترتیب که اگر در ۷ روز به مشکلی برخورد کردند که تیم فنی فروشگاه در مراحل تست متوجه آن نشده باشد، “آ.اس.پ” خود را موظف میداند که مشکل مربوطه را را در اسرع وقت رفع کند.

به عنوان مثال اگر شارژر، باتری، هارد، رم، درایو نوری، و … دچار مشکل شدند، تیم خدمات پس از فروش فروشگاه اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعه مربوطه خواهند کرد. لازم به ذکر است اگر مشکل دستگاه کلی بوده و با تعویض این قطعات قابل تعمیر نباشد، اقدام به تعویض دستگاه خواهیم کرد و یا در صورت عدم موجودی دستگاه مذکور آن را با یک مدل مشابه به انتخاب مشتری معاوضه خواهیم کرد (لازم به ذکر در این صورت ماوالتفاوت محاسبه خواهد شد).

در غیر این صورت هم میتوانید دستگاه رو مرجوع کنید و مبلغی که بابت دستگاه پرداخت کرده اید (به غیر از هزینه ارسال کالا) را بصورت کامل پس بگیرید. در مورد کارکرد باتری، فروشگاه بسته به نوع دستگاه ۱ ساعت کارکرد را تضمین میکند. و البته که مدل هایی هستند که بیشتر (بین ۱٫۵ تا ۳ ساعت) شارژ نگه میدارند، اما این قانون کلی هست. اطلاعات بیشتر رو میتوانید موقع خرید بصورت تلفنی یا حضوری سوال نمایید.

گارانتی به چه معناست

اغلب دستگاه های استوک جزء سری صنعتی و خیلی مقاوم هر کمپانی هست، یعنی ساخته شده برای کار در شرایط سخت و طولانی مدت. همه کسانی هم که قبلا با این سری لپ تاپ ها کار کردند می دونند که به این آسونی خراب یا فرسوده نمی شوند و به همین خاطر هست که جنس بدنه و مادربورد و طراحی انها با بقیه لپ تاپ های موجود در بازار متفاوت است. با این حال میتوانید موقع خرید، لپ تاپ رو شش ماه گارانتی کنید. قیمت گارانتی هم سعی شده معقول و کارشناسی شده باشد، به اینصورت که هر چقدر مبلغ دستگاه خریداری شده باشد، ۱۰% بابت گارانتی شش ماه “”آ.اس.پ”” بهش اضافه میشود (در حال حاضر گارانتی به صورت هدیه به مشتریان عزیز تعلق میگیرد!) بطور مثال اگر Lenovo Thinkpad T410 خریداری کردید به مبلغ 6 میلیون تومان، با شش ماه گارانتی اون چیری حدود 600 هزار تومان به قیمت دستگاه اضافه میشود.

گارانتی شامل چه مواردی می شود ؟

بطور خلاصه و مختصر، هر ایراد و مشکلی که خود به خود برای دستگاه پیش بیاد و استفاده غلط شما باعث اون نشده باشد شامل گارانتی میشود. یعنی ما تعهد داریم اون مشکلات احتمالی رو تا شش ماه برای شما برطرف کنیم. گارانتی محدود به برطرف کردن اشکالات سخت افزاری دستگاه تحت پوشش ضمانت است.

خدمات نرم افزاری اعم از تهیه یا کپی یا نصب Recovery DVD، کپی یا نصب بازی، نصب و ارتقاء سیستم عامل، درایورها، نرم افزارهای کاربردی، ویروس زدایی، تهیه پشتیبان از فایلهای مورد نیاز، بازیابی رمز عبور Setup یا رمز عبور سیستم، مشکلات نرم افزاری و سایر خدمات نرم افزاری اساساً مربوط به کاربر است و کلاً جزو تعهدات شرکت در این گارانتی نیست.

در صورتی که به منظور تکمیل مراحل تعمیرات نیاز به انجام هر یک از موارد فوق الذکر باشد، هزینه آن بر عهده خریدار خواهد بود. موارد که شامل گارانتی نبوده و تنها دارای مهلت تست سخت افزاری هستند به شرح زیر است:

_ موارد مرتبط با ظاهر کالا، خریدار میتوانید برای تصمیم گیری بهتر هنگام خرید تقاضا فیلم و عکس نماید. (تمامی اقلام در کانال تلگرام فروشگاه با فیلم و عکس واقعی قرار داده شده اند برای خرید آسان تر به کانال مراجعه نمایید!)

_ صفحه نمایش (اعم از لپ تاپ، تبلت و مانیتور و …) شامل گارانتی و مهلت تست سخت افزاری نمیباشد، همچنین لازم به ذکر است پیکسل سوخته و معیوب صفحه نمایش کمتر از ۴ عدد شامل گارانتی نمی باشد.

_ موارد مانند تاچ پد، کیبورد، باتری، آداپتور، لنز، دسته بازی، لوازم جانبی و … که مصرفی میباشند، شامل گارانتی نبوده و تنها دارای مهلت تست سخت افزاری هستند.

مواردی که در زمان خرید به مشتری اطلاع داده میشود

_ دستگاه خریداری شده کاملا استوک و یا اصطلاحا دست دوم میباشد

_ مدت زمان پیش فرض گارانتی 6 ماه میباشد (امکان افزایش زمان گارانتی پیش فرض فروشگاه وجود دارد)

_ امکان دریافت عکس و فیلم قبل از خرید

_ بسته بندی کاملا استاندارد و انضمام بیمه با روش ارسال پستی

_ قابل ارتقا بودن حافظه رم و هارد دیسک لپ تاپ

_ دستگاه خریداری شده دارای 7 روز مهلت تست سخت افزاری و در صورت لزوم ضمانت تعویض کالا طبق قوانین و مقررات ”آ.اس.پ” میباشد

مواردی که دستگاه را از شرایط مهلت تست و گارانتی خارج میکند

_ مخدوش بودن برچسب هولوگرام روی فاکتور و لیبل گچی روی دستگاه

_ آثار ناشی از ضربه، آتش سوزی، آب دیدگی، زنگ زدگی و دستکاری قطعات توسط افراد غیرمجاز

_ استفاده در محیط های آلوده و پر گرد و غبار، به کارگیری آداپتورهای دیگر و تغییر در قطعات

_ هرگونه ایراد ناشی از به کارگیری دیسک های غیر اورجینال، فیک، خش دار و …

_ هرگونه ایراد ناشی از به کارگیری نرم افزارهای کاربردی و یا آلودگی به ویروسهای کامپیوتری

_ هرگونه ایراد ناشی از به کارگیری سامانه های عامل غیر استاندارد و ناسازگار با سخت افزار دستگاه که مورد تایید مجموعه ی ”آ.اس.پ” نباشد

_ استهلاک تدریجی قطعه معیوب از قبیل سایش و رنگ رفتگی

_ بازی ها فاقد گارانتی و مهلت تست سخت افزاری (به استثناء اکانت های قانونی) هستند

_ هرگونه خرابی ناشی از استفاده نادرست از دستگاه و یا در اثر استفاده از باتری و لوازم جانبی تایید نشده و غیر اصلی

_ صدماتی همچون شکستگی یا اثرات هر گونه ضربه بر روی قطعات که هنگام انتقال توسط پست، پیک، شرکت های حمل و نقل و … پدید آید

_ مخدوش و یا مفقود بودن فاکتور فروش

_ هرگونه ايراد ناشي از اتصال دسته بازي به شارژر غير اصل و اتصال مستقيم دسته بازي به شارژر خارجي

_ هرگونه تغییر یا دستکاری برچسب گارانتی و یا پاک شدن شماره سریال دستگاه

_ اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در کالا توسط افراد غیر متخصص و خارج از مجموعه ی ”آ.اس.پ”

_ هرگونه ایراد ناشی از اتصال دسته بازی به شارژر غیر اصل و اتصال مستقیم دسته بازی به شارژر خارجی

_ هرگونه ایراد ناشی از مواردی مانند کپی خور کردن کنسول بازی با روش های غیر استاندارد و …

_ موارد مرتبط با ظاهر کالا و صفحه نمایش (اعم از لپ تاپ ، تبلت و مانیتور و …) شامل گارانتی و مهلت تست سخت افزاری نمیباشد

_ کارکرد باتری، فروشگاه بسته به نوع دستگاه 1 ساعت کارکرد را تضمین میکند هرچند مدل هایی هستند که بیشتر (بین 1.5 تا 3 ساعت) شارژ نگه میدارند، اما این قانون کلی هست.

تبصره اول: فاکتور فروش، سندی برای اثبات انجام معامله است، در این شرایط مبنای محاسبه گارانتی تاریخ مندرج بر روی فاکتور میباشد، از این رو کلیه کالاهای خریداری شده دارای گارانتی، برای بهره مندی از خدمات پس فروش الزام ارائه اصل فاکتور فروش به واحد مذکور را دارا میباشند

تبصره دوم: در صورتی که خریدار از خرید کالا صرف نظر نموده و خواهان استرداد مبلغ فاکتور، پیش از اقدام به ارسال کالا را داشته باشد. در این گونه موارد درخواست وارد و استرداد وجه انجام خواهد شد، چنانچه پیش از درخواست خریدار، ”آ.اس.پ” اقدام به ارسال کالا کرده باشد، در این مورد با توجه به قوانین و مقررات ”آ.اس.پ” درخواست لغو مبادله و استرداد مبلغ آن، توسط خریدار تحت هر شرایطی منتفی خواهد بود و مسئولیت و عواقب عودت کالا به عهده خریدار بوده و خریدار ملزم به تحویل گرفتن کالا خواهد بود. بدیهی است این بند ناقض شرایط خدمات پس از فروش و ضمانت تعویض کالا نخواهد بود!

شکایات، انتقادات و پیشنهادات

چنانچه از سایت “”آ.اس.پ“” خرید کردید و به هر دلیل شکایت، انتقاد و یا پیشنهادی داشتید، بسیار خوشحال خواهیم شد، که آن را به یکی از روش های زیر با ما در میان بگذارید.

_ تماس مستقیم با فروشگاه و مدیریت سایت (از یکی از راه های ارتباطی با فروشگاه در بخش تماس با ما)

_ ارسال ایمیل به آدرس اینترنتی فروشگاه info [at] aspshop.ir

همواره آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

اگر نیاز به گارانتی با زمان بیشتری دارید ، حتما قبل از خرید با بخش “خدمات پس از فروش” تماس حاصل نمایید تا مقدمات لازم برای شما فراهم شود!

_ فروشگاه “آ.اس.پ” اولین و بزرگترین سایت فروش لپ تاپ استوک و دست دوم می باشد که به صورت مستقیم واردات و قبل از ارسال ، به صورت کامل دستگاه را تست کرده و بعد از اطمینان برای مشتری ارسال می شود.

_ همچنین مشتریان محترم می توانند در صورت نیاز ویندوز مورد نظر خود را انتخاب و ما بعد از نصب ویندوز و درایور های مورد نیاز و تست کامل ، لپ تاپ را برای شما ارسال میکنیم.