«Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion» تلاش می‌کند تا یک بازی PSP را به PS5 ارتقا دهد

اسکوئر انیکس
بررسی Crisis Core Reunion: در سال 2007، Final Fantasy VII: Crisis Core یک بازی اسپین آف بود. بخشی از یک پول دراوردن از افراد وسواسی Final Fantasy 7 که به دنبال چیزی برای بازی در PlayStation Portable می گشتند بود. این قطعه ای با طعم پیش درآمد از Midgar و دنیای FF7 با مبارزات بی درنگ، قرقره های گیج کننده و جذابیت و داستان هیجانی کافی بود که همه چیز را به نتیجه رساند.
داستان حول یک شخصیت نسبتا کوچک (اما محبوب!) از بازی اصلی، زک، متمرکز است. زک بدون اینکه چراها و کی‌ها را خراب کند (و FF7R 2020 به هر حال قوانین Final Fantasy 7 را متزلزل می‌کند)، ارتباطات قابل توجهی با Cloud، Sephiroth بزرگ و شخصیت‌های دیگر دارد. متأسفانه او قبل از شروع بازی اصلی می میرد و فقط در فلش بک ها ظاهر می شود.
همانطور که Square Enix قسمت 2 پروژه پرهزینه Remake خود را منتشر می کند، Crisis Core Reunion به بازیکنان جدیدتر این فرصت را می دهد که فضای خالی داستان را در Zack پر کنند. او در صحنه‌های پس از اعتبار در Remake حضور دارد و نشان می‌دهد که او ممکن است شخصیت مهم‌تری در آینده باشد.
Square Enix مدل‌ها، پس‌زمینه‌ها، بافت‌ها و رابط کاربری را ارتقا داده است تا درجاتی از برابری گرافیکی بین Crisis Core و Remake اخیر ایجاد کند. همچنین صداپیشگی در کل خط داستانی بازی وجود دارد. با این حال، انیمیشن‌های شخصیت‌ها از همان سطح توجه بهره‌ای نبرده‌اند. به نظر می‌رسد که بازسازی HD Final Fantasy X است. این خیلی بد نیست، اما نسبت به یک بازی PS5 در سال 2022 کمی ناامید کننده است. Crisis Core Reunion دارای چندین مدل شخصیت است که تقریباً به اندازه کافی خوب به نظر می رسند تا در Remake ظاهر شوند، حتی اگر مانند شخصیت های یک بازی PS2 حرکت کنند. (به طور خاص Sephiroth، که به طور خلاصه در دمو ظاهر می شود، به نظر می رسد که حتی از Zack با عشق تر بازسازی شده است.)
این همه خبر بد نیست. اکنون در یک کنسول خانگی، دو کنترلر آنالوگ برای کنترل دوربین و حرکت به طور همزمان دارید: PSP فقط یک عدد آنالوگ داشت. تجزیه و تمرکز نبردها را بسیار ساده تر می کند. و نبردها در طول نمایش من، اگر اندکی ساده باشند، همچنان لذت بخش بودند.
Crisis Core Reunion
همچنین انتظار نبردهای پاسخگو و تماشایی Remake را نداشته باشید. مکانیزم نبرد ماشین اسلات Crisis Core به نام “موج ذهن دیجیتال (DMW) – هیچ فکری نمی کنم – هنوز اینجا است. در طول نبردها، به طور خودکار از طریق اعداد و تصاویر شخصیت هایی که در بازی با آنها ملاقات می کنید چرخش می کند. اگر برخی از اعداد مطابقت داشته باشند، شما می تواند سلامتی، امتیازات توانایی، شانس بهبود یافته برای یک ضربه مهم و موارد دیگر را بدست آورد. اگر تصاویر قرقره مطابقت داشته باشند، می توانید یک حمله قدرتمند Limit Break را راه اندازی کنید که می تواند آسیب زیادی وارد کند، شخصیت شما و برخی چیزهای خوب دیگر را تحریک کند. اعداد به عنوان “777” ردیف می شوند، زک یک سطح به دست می آورد – و این هنوز هم عجیب است.
سیستم نبرد، مانند تصاویر بصری، مربوط به زمان ساده‌تری است. شما با ترکیبی از حرکات شمشیر، طلسم ها و تکنیک ها مبارزه خواهید کرد که با Limit Break ها تکمیل می شود. شما می توانید بلاک کنید و جاخالی دهید، که در دو باس نبردی که من با آن روبرو شدم بسیار مهم بود. اما همه چیز کمی خیلی ابتدایی به نظر می رسید.
من به مقایسه Crisis Core با Remake با انیمیشن روان، منوهای آهسته و… میلیون ها دلار سرمایه توسعه می پردازم. این کمی ناعادلانه است، اما Crisis Core Reunion اینجا برای طرفداران FF7 است که به دنبال غواصی عمیق‌تر در داستان بازی هستند – سال 2007 زمان بسیار زیادی پیش بود.

placeholder 150x150 - بررسی Crisis Core Reunion بیشتر بخوانید: 6 تا از بهترین تبلت های سفر در سال 2024


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از Engadget)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.