پهپادهای پرینتر سه بعدی مانند زنبورها برای تعمیر ساختمان ها کار می کنند

پهپادهای تعمیر کننده ساختمان: این پروژه توسط تیمی در باث به رهبری امپریال کالج لندن انجام می شود. ناوگانی از پرینترهای سه بعدی پرنده برای ساخت و تعمیر سازه ها در حین پرواز طراحی شده است. این پهپادها از روش‌های ساختمانی مشابه زنبورها استفاده می‌کنند و توسط تیمی در دانشگاه باث ساخته شده‌اند. آنها می توانند در تولید و ساخت و ساز در مکان های صعب العبور مانند بالای ساختمان های بلند یا مکان های خطرناک برای کمک به ساخت و ساز امداد پس از فاجعه استفاده شوند.

مخترعان می گویند که می توانند هزینه ها را کاهش دهند و ساخت و ساز را ایمن تر کنند. پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز محبوبیت پیدا کرده است. محقق پروژه، دکتر ریچارد بال، گفت که مواد جدید از خواص منحصر به فرد مورد نیاز برای “تولید مواد افزودنی هوایی” استفاده می کنند. از جمله این موارد می توان به سبک بودن و تنظیم سریع اشاره کرد.

پهپادهای موجود در ناوگان، که در مجموع به عنوان Aerial Additive Manufacturing (Aerial-AM) شناخته می‌شوند، به طور مشترک از یک طرح واحد کار می‌کنند و تکنیک‌های خود را در حین حرکت تطبیق می‌دهند. اگرچه آنها در حین پرواز “کاملاً خودمختار” هستند، اما توسط فردی نظارت می شوند که پیشرفت آنها را بررسی می کند و در صورت نیاز می تواند برای تصمیم گیری بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پهپادها مداخله کند. پهپادهای تعمیر کننده ساختمان در مجله علمی Nature منتشر شد. نویسنده اصلی پروفسور میرکو کواچ گفت که تیم او ثابت کرده است که پهپادهای تعمیر کننده ساختمان می توانند به طور مستقل و با هم برای “ساخت و تعمیر ساختمان ها، حداقل در آزمایشگاه” کار کنند.
برای اثبات این مفهوم، محققان چهار مخلوط سیمان مانند را برای ساخت پهپادها آزمایش کردند. پهپادهای تعمیر کننده ساختمان هندسه چاپ شده را در سرتاسر ساخت و ساز در زمان واقعی ارزیابی کردند و رفتار خود را با مشخصات ساخت مطابقت دادند. محققان دقت تولید را تا “پنج میلی متر” ثبت کردند. آنها گفتند که عملکرد ساختار چاپ شده باید به طور دقیق پیش بینی شود تا از “یکپارچگی مکانیکی در فرآیند چاپ” اطمینان حاصل شود.

پهپادهای تعمیر کننده ساختمان بیشتر بخوانید: مقایسه نرم‌افزار حسابداری ابری با نرم‌افزارهای سنتی: کدام بهتر است؟

چاپ های اثبات مفهوم شامل یک استوانه با ارتفاع 2.05 متر (6.7 فوت) (72 لایه) با مواد فوم مبتنی بر پلی یورتان و یک استوانه 18 سانتی متری (7 اینچی) (28 لایه) با سیمان ساختاری طراحی شده سفارشی بود.
دکتر پل شپرد، یکی دیگر از محققین پروژه، گفت که گام بعدی همکاری با شرکت های ساخت و ساز برای “اعتبار بخشیدن به راه حل های ما و ارائه قابلیت های تعمیر و ساخت و ساز” خواهد بود. پروفسور کواچ، مدیر آزمایشگاه رباتیک هوایی در امپریال کالج لندن، که این پروژه را رهبری می کرد، گفت که آنها معتقدند ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین می تواند به کاهش هزینه و خطر ساخت و ساز در آینده “در مقایسه با روش های دستی سنتی” کمک کند.


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.