شکست اقتصادی Reels اینستاگرام
یک گزارش داخلی می گوید که اکثر کاربران Reels اینستاگرام «هیچ تعاملی» با ابزار ویدیوی کوتاه این پلتفرم ندارند
شکست اقتصادی Reels اینستاگرام اینستاگرام برای رقابت با رقیب TikTok از طریق Reels، ویژگی ویدیوی کوتاه خود، تلاش کرده است در رقابت باقی بماند. گزارش داخلی بررسی شده توسط وال استریت ژورنال نشان می دهد که Reels از رقبا بسیار عقب است. طبق این سند، اکثر کاربران Reels اینستاگرام اصلاً تعاملی ندارند. اینستاگرام ماه هاست که در تلاش است تا Reels را به وجود بیاورد و بدون تعامل کافی کاربران شکست بزرگی در راه است. اما طبق یک گزارش داخلی که توسط وال استریت ژورنال بررسی شده است، ویژگی ویدیوی فرم کوتاه در حال کاهش است و اینستاگرام راه درازی در پیش دارد تا بتواند سهم بازار رقیب TikTok را کاهش دهد. این سند با عنوان «Creators x Reels State of the Union 2022» نشان میدهد که از 11 میلیون سازنده در این پلتفرم، تنها حدود 20.7 درصد هر ماه در Reels پست میگذارند و «اکثر کاربران Reels هیچ تعاملی ندارند». در همین حال، در حالی که کاربران TikTok در مجموع روزانه 197.8 میلیون ساعت را صرف تماشای ویدیو در این پلتفرم میکنند، کاربران اینستاگرام کمتر از یک دهم آن (17.6 میلیون ساعت در روز) را صرف تماشای Reels میکنند.
دیوی ناراسیمهان، سخنگوی متا به اینسایدر گفت: «این داستان از دادههای قدیمی و در برخی موارد نادرست برای ترسیم تصویری نادرست از پیشرفت ما در Reels استفاده میکند. ما هنوز کار داریم، اما سازندگان و کسبوکارها نتایج امیدوارکنندهای میبینند و رشد درآمدزایی ما سریعتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم، زیرا افراد بیشتری از قبل از Reels تماشا میکنند، ایجاد میکنند و به آن متصل میشوند.»
بر اساس این گزارش، بخشی از مشکل شکست اقتصادی Reels اینستاگرام این است که Reels در تلاش برای ارائه محتوای اصلی است. تقریبا یک سوم از همه ویدیوها در جای دیگری ایجاد می شوند و سپس در اینستاگرام آپلود می شوند. ویدیوهای بازیافتی (که اغلب با واترمارک قابل شناسایی هستند) به قدری سنگین شده اند که این شرکت اعلام کرده است که وقتی این ویدیوها در فیدهای کاربران نمایش داده می شوند رتبه آنها را کاهش می دهد. نراسیمهان گفت: «ما صریح گفتهایم که قرقرههایی که به وضوح از سایر برنامهها بازیافت میشوند، اغلب توصیه نمیشوند. جامعه ما به ما گفته است که ترجیح میدهند حلقههایی را ببینند که بهطور منحصربهفرد برای اینستاگرام ساخته شدهاند این چیزی است که به نظر آنها سرگرمکنندهترین و الهامبخشتر است.»
بیشتر بخوانید: پروتکل HTTP چیست؟
این گزارش داخلی اندکی پس از آن منتشر شد که یکی از فشارهای اینستاگرام برای محتوای ویدیویی بیشتر از کار افتاد و سوخت. در ماه ژوئیه، زمانی که شرکت رسانههای اجتماعی اعلام کرد که نسخه تمام صفحه برنامه را آزمایش میکند و فیسبوک به الگوریتمی مشابه الگوریتم TikTok تغییر میکند که به کاربران ویدیوهای بیشتری از غریبهها میداد تا دوستان و در فرهنگ اینترنت به سرعت جواب داد. کیم کارداشیان و کایلی جنر در استوری خود به اینستاگرام گفتند که «از تلاش برای TikTok بودن دست بردارید» و سایر کاربران و اینفلوئنسرها را به انجام همین کار تحریک کردند. اندکی پس از آن، اینستاگرام برنامهها را متوقف کرد و رئیس اینستاگرام آدام موسری به پلتفرمر کیسی نیوتن گفت که «باید یک قدم بزرگ به عقب بردارند و دوباره جمع شوند».
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از Business Insider)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.