شراکت BMW و تویوتا در خودروهای سلول سوختی

شراکت BMW و تویوتا در خودروهای سلول سوختی ، بر اساس گزارشی که در Nikkei آسیا منتشر شده است، BMW و تویوتا برای تولید خودروهای سلول سوختی هیدروژنی از اواسط دهه میلادی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. پیتر نوتا، مدیر فروش BMW به این نشریه گفت که این دو شرکت تولید و فروش خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را که به طور مشترک توسعه یافته اند، در اوایل سال 2025 آغاز خواهند کرد. خودروسازان قبلاً با هم کار کرده اند و به طور مشترک iX5 Hydrogen را بر اساس شاسی بلند X5 BMW و همچنین خودروهای اسپرت BMW Z4 و Toyota Supra را در سال 2019 توسعه داده اند.

تویوتا تجربه عمیقی در فناوری پیل سوختی دارد و سدان Mirai سایز متوسط ​​هشت ساله خود را وارد نسل دوم خود می کند. این خودروها به جای موتور یا باتری، از هیدروژن و اکسیژن برای تولید برق استفاده می کنند.

پیل های سوختی نسبت به خودروهای برقی در عمر و قدرت باتری برتری دارند. آنها می توانند در سه تا چهار دقیقه سوخت گیری کنند و مسافت های طولانی تری را طی کنند. با این حال، شبکه ایستگاه های هیدروژن عمومی ایالات متحده در کالیفرنیا متمرکز است و حتی در آنجا هنوز برای پذیرش انبوه آماده نیست.

با وجود ورود مجدد BMW به بازار خودروهای برقی با دو خودرو i4 چهار درب کوپه و iX SUV، این شرکت اشاره کرده است که هیدروژن را نیز دنبال خواهد کرد. الیور زیپس، مدیرعامل این شرکت، در یک تماس اخیر کاری، گفت که پلتفرم نسل بعدی این شرکت، Neue Klasse، احتمالاً به گونه‌ای طراحی خواهد شد که علاوه بر انرژی باتری خالص، سوخت گازی را نیز در خود جای دهد.

مقاله 6 تا از بهترین تبلت ها برای یادداشت در سال 2024 150x150 - شراکت BMW و تویوتا در خودروهای سلول سوختی بیشتر بخوانید: 6 تا از بهترین تبلت ها برای یادداشت در سال 2024

این شرکت قبلاً یک استراتژی مشابه همه موارد فوق را با پلتفرمی به نام CLAR دنبال کرده است که از احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و نیروی محرکه کامل باتری-الکتریکی پشتیبانی می کند. CLAR به BMW اجازه داد تا به سرعت در خودروهای هیبریدی پلاگین حرکت کند، اما با وجود تلاش‌های اخیر در زمینه خودرو های برقی نسبت به رقبای خود عقب است. Neue Klasse ممکن است درگیر همان مشکلات شود یا آنها را حل کند. بازار از سال 2025 تصمیم گیری می کند، زمانی که سدان های سری 3 جدید و شاسی بلندهای X3 مبتنی بر پلت فرم به فروش می رسند.

این همکاری به هر دو شرکت اجازه می دهد تا سرمایه گذاری خود را در خودروهای بدون آلایندگی پوشش دهند. BMW قصد دارد تا پایان دهه نیمی از فروش برندهای شرکتی خود از جمله رولزرویس و MINI را خودروهای برقی تشکیل دهد.


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.