از آنجایی که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد، محققان دانشگاه در دانشکده مدیریت چارچوب جدیدی را برای تبدیل ربات های چت هوش مصنوعی به شرکای مکالمه شهودی تر و شبیه به انسان از تقلید مکالمات انسانی هوش مصنوعی ایجاد کرده اند.

این مطالعه که به زودی در تراکنش‌های AIS در مورد تعامل انسان و کامپیوتر منتشر می‌شود، چارچوب طراحی گفتمان چت بات را معرفی می‌کند که به یافتن الگوهای مکالمه کلیدی در بحث‌های بین انسان‌ها کمک می‌کند و آنها را به طرح‌های ربات چت متصل می‌کند تا توانایی‌های مکالمه‌ای آن‌ها را افزایش دهد.

راج شارمن، یکی از نویسندگان این مطالعه، دکترا، استاد علوم مدیریت، می‌گوید: ربات‌های چت همه جا هستند، از خدمات مشتری گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، و موفقیت آن‌ها به توانایی آن‌ها در درک آنچه می‌گویید و ارائه پاسخ‌های معنادار بستگی دارد. سیستم ها در دانشکده مدیریت UB چارچوب ما به همه انواع سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا عملیات و تجربه کلی مشتری خود را بهبود بخشند.

برای ایجاد چارچوب خود، محققان جستجوی جامعی را در نشریات بیش از دو دهه، از سال 2000 تا 2022 انجام دادند. جستجوی آنها نزدیک به 100 مقاله با تمرکز بر تجزیه و تحلیل گفتمان مورد استفاده در طراحی ربات چت تقلید مکالمات انسانی هوش مصنوعی، و همچنین شامل مقالاتی از قبل از سال 2000 بود که پایه‌ای را ارائه می‌کردند.

تقلید مکالمات انسانی توسط چت ربات های هوش مصنوعی را بهتر خواهد شد! بیشتر بخوانید: کارت گرافیک دوگانه اینتل Arc B580؛ قدرتی نو در راه است؟

از طریق این تحقیق، آنها سه نوع چت بات متمایز را شناسایی کردند: آموزنده، مبتنی بر وظیفه و مکالمه، که هر کدام به استراتژی‌های مکالمه مناسب نیاز دارند.

شارمن می‌گوید: «شکست اخیر برخی ربات‌های چت معروف نشان می‌دهد که چقدر برای یک چت بات مهم است که نوع مکالمه‌ای را که می‌خواهید با آن داشته باشید، درک کند. «با ساخت ربات‌های چت تقلید مکالمات انسانی هوش مصنوعی که انواع مختلف بحث‌ها را تشخیص می‌دهند، کسب‌وکارها می‌توانند آن‌ها را برای کاربران کارآمدتر، جذاب‌تر و قابل اعتمادتر کنند».

شارمن در این مطالعه با فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت UB Sagarika Suresh Thimmanayakanapalya، Ph.D. همکاری کرد. محقق کمیتی ارشد در JPMorganChase، که نویسنده اصلی بود. و پاوانکومار مولگوند، Ph.D، استادیار سیستم های اطلاعات مدیریت در کالج تجارت و اقتصاد دانشگاه ممفیس فوگلمن، که نویسنده دوم بود.


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از Techxplore)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.