اگر الان فکر می کنید اینستاگرام بد است، برنامه های زاکربرگ را دوست نخواهید داشت

فکر می کنید اینستاگرام بد است ، از سازندگان میم گرفته تا کارداشیان‌ها، کاربران اینستاگرام این هفته با صدای بلند صحبت می‌کنند که فیدهای آن‌ها از محتوای نامربوط بسیار پر شده است. در حالی که شرکت مادر اینستاگرام متا به دنبال رشد نجومی TikTok در ویدیوهای کوتاه است، مدیر برنامه، آدام موسری، حتی تا آنجا پیش رفته است که اولویت اینستاگرام دیگر عکس نیست. به علاوه، کاربران احساس می‌کنند که بیشتر محتوای توصیه‌شده الگوریتمی را از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند می‌بینند.

کایلی جنر و خواهرش کیم کارداشیان که بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند، این هفته طوماری را به اشتراک گذاشتند که در آن نوشته شده بود: «از تلاش برای تیک‌ تاک بودن دست بردارید، فقط می‌خواهم عکس‌های زیبای دوستانم را ببینم». جنر یک بار به تنهایی سهام اسنپ را پایین آورد زیرا گفت که دیگر اسنپ چت را باز نمی کند، بنابراین احتمالاً زمان تصادفی نیست که روز بعد، موسری ویدیویی را منتشر کرد که به شکایات گسترده کاربران پرداخت.

اگر فکر می‌کردید که تمام واکنش‌ها به تغییرات اینستاگرام، مدیران آن را به سمت تغییر مسیر سوق می‌دهد، اشتباه می‌کردید. در تماس سه ماهه متا، مارک زاکربرگ به نظرات اخیر پیرامون توصیه های الگوریتمی در اینستاگرام پرداخت.

او می‌گوید: «فیدهای اجتماعی عمدتاً توسط افراد و حساب‌هایی که آنها را دنبال می‌کنید هدایت می‌شوند به محتوایی که توسط هوش مصنوعی توصیه می‌شود هدایت می‌شوند که از فیس‌بوک و اینستاگرام برای شما جالب خواهد بود، حتی اگر آن سازندگان را دنبال نکنید».

زاکربرگ گفت که در حال حاضر، حدود 15 درصد از محتوای فیدهای فیس بوک ما توسط هوش مصنوعی متا ارائه می شود. این رقم در اینستاگرام حتی کمی بیشتر است.

وی گفت: انتظار داریم تا پایان سال آینده این اعداد دو برابر شود. این بدان معناست که بیش از 30 درصد از فیدهای ما در اینستاگرام و فیس بوک پر از محتوای حساب هایی است که ما واقعاً آنها را دنبال نمی کنیم. جای تعجب نیست که کارداشیان ها می خواهند اینستاگرام تلاش خود را برای TikTok بودن متوقف کند.

Guide to choosing modern kitchen cabinets 2 150x150 - فکر می کنید اینستاگرام بد است بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و ارائه نکاتی برای انتخاب کابینت برای آشپزخانه‌های مدرن

خوشبختانه، اگر می‌خواهید فقط عکس‌های دوستانتان را ببینید، در اینستاگرام، می‌توانید با ضربه زدن روی نشان‌واره اینستاگرام در گوشه سمت چپ بالای صفحه، به فید فقط افرادی که آنها را دنبال می‌کنید تغییر دهید، سپس روی آن کلیک کنید. در همین حال، فیس‌بوک این هفته گامی برداشت تا فید خبری را به «صفحه اصلی»، یک فید مشابه TikTok از محتوای توصیه‌شده، و «فیدها» تقسیم کند که پست‌های دوستان، گروه‌ها و حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید به شما نشان می‌دهد. بنابراین، دیدن محتوای دوستان شما غیرممکن نیست – اما برای کاربران خسته کننده است که محتوای ارائه شده به صورت الگوریتمی پیش فرض است.

او گفت: من می‌خواهم واضح بگویم که ما هنوز در نهایت یک شرکت اجتماعی هستیم که بر کمک به مردم برای ارتباط متمرکز است. این به خودی خود نشانه بدی است که بنیانگذار فیس بوک احساس می کند که نیاز دارد توضیح دهد که شرکت او یک شرکت اجتماعی است.

چرا فیس‌بوک و اینستاگرام این‌قدر نیاز دارند که به جای برانچ دوستانمان، حلقه‌های غریبه‌ها را به ما نشان دهند؟ Reels یک پولساز بالقوه بزرگ برای Meta در زمانی است که درآمد آن در حال کاهش است. زاکربرگ امروز اعلام کرد که متا در تبلیغات Reels سالانه بیش از یک میلیارد دلار نرخ اجرا داشته است. به علاوه، مدت زمانی که ما برای تماشای Reels صرف می کنیم از سه ماهه گذشته 30 درصد افزایش یافته است، که احتمالاً تبلیغ کنندگان را جذب می کند – اما شاید دلیل این افزایش این باشد که تعداد زیادی Reels توسط این الگوریتم به ما ارائه می شود.

بنابراین، تا زمانی که سهامداران راضی هستند، چه کسی به کاربر عادی اهمیت می دهد؟


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.