جمع جزء: 2,775,010 تومان
جنگ تمام عیار: فرعون طلوع عصر طلایی
در این مقاله به بررسی عنوان جنگ تمام عیار: فرعون طلوع عصر طلایی از مجموعه Total War در نسخه دمو می پردازیم:
من همیشه در بازی های Total War نسبتاً در میانه راه بودم. من آنها را خیلی دوست دارم و هر از گاهی به امپراتوری، شوگان 2 و سه پادشاهی باز می گردم که این اشتیاق زنده کنم، اما خودم را به عنوان یک طرفدار دو آتیشه حساب نمی کنم. سه روز دسترسی به نسخه آزمایشی Total War: Pharaoh ممکن است آن را تغییر داده باشد.
جدیدترین عنوان در فرنچایز استراتژی بلندمدت، بهترین عناصر موفقیتهای اخیر را ترکیب میکند تا تجربه Total War را ایجاد کند که در پانزده سال گذشته میخواستم. همراه با سیستمهای اضافهشدهای که بازیکن را در محیط غوطهور میکند. این بار پادشاهی جدید مصر و اطراف آن. جنگنده عصر برنز ماه آینده برای Creative Assembly عمل سختی خواهد بود.
اولین چیزی که با شروع یک کمپین جدید در فرعون توجه من و جلب کرد، سیستم اقتصادی به روز شده بود. Total War: Pharaoh به جای تمرکز بر تعداد سکههای موجود در خزانه خود مانند عناوین قبلی، از بازیکنان می خواهد چندین منبع کلیدی را مدیریت کنند. غذا، سنگ، چوب، برنز و طلا.
منابع
غذا و مقدار زیادی از آن برای حفظ ارتش شما مورد نیاز است. این فراوان ترین منبع است، اما ممکن است به راحتی عرضه از مصرف عقب بماند. به خصوص اگر برداشت بدی وجود داشته باشد. در ساخت ساختمان های جدید از سنگ و تا حدی چوب استفاده می شود. از آنجایی که می خواهید تمام اسلات های ساخت و ساز خود را به محض باز شدن پر کنید، مهم است که ذخیره زیادی در دسترس داشته باشید. برنز را فقط می توان از شهرهای دارای صنعت ذوب به دست آورد و برای تجهیز سربازان خبره به سلاح ها و زره های با کیفیت لازم است. حداقل بخشی از درآمد سنگ و چوب شما باید به سمت توسعه برنزکاری شما اختصاص یابد. طلا در حال حاضر نادرترین منبع است و برای کارهای بزرگ، به ویژه هنگام تعامل با ویژگی های جدید مانند میراث باستانی و دسیسه دادگاه، استفاده می شود.
داشتن منابع متعدد برای مدیریت در بازی های استراتژی چیز جدیدی نیست، اما پیاده سازی در Total War: Pharaoh عالی است. هزینه های نگهداری زیاد است و منابع شما توسط جغرافیا محدود می شود، بنابراین تجارت برای نگه داشتن انبارهای شما در جایی که باید باشد ضروری است. رهبران هوش مصنوعی(AI) حتی عرضه و تقاضا را بر اساس نیازهای خود ردیابی میکنند و به شما امکان میدهند معاملات تجاری سودمند دوجانبه را انجام دهید.
دیپلماسی
دسیسه دادگاه به گروهها اجازه میدهد تا برای موقعیتهای مهم در کاخ فرعون یا پادشاه بزرگ هیتیها رقابت کنند. اگر خودتان موقعیتی ندارید، همیشه می توانید سعی کنید با رهبری فعلی دوست شوید، رشوه بدهید یا جایگزین کنید. در حالی که به اندازه Crusader Kings پر جزئیات نیست، روابط بین فردی را وارد بازی می کند و ابزارهای جدیدی برای به دست آوردن برتری در کمپین خود در اختیار شما قرار می دهد.
در مبارزات انتخاباتیام، با تلاش برای جانشینی ژنرال ارشد فرعون شروع کردم. علیرغم اینکه وزیر و کاهن اعظم Ra در کنارم بودند، از من مانور داده شد و این کار را نگرفتم. در عوض تصمیم گرفتم با نایب السلطنه کوش صمیمی شوم، و زمانی که از من خوشش آمد، او به من اجازه داد تا از معادن طلای پرسود جنوب که به نوبه خود بودجه فتوحات من در کنعان را تامین می کرد، استخراج کنم.
ویژگیهای جدید
یک ازویژگیهای کاملاً جدید Ancient Legacies است که، به شخصیت شما امکان می دهد از موفقیت های فراعنه بزرگ گذشته تقلید کند. ماموریتها، توانایی شخصیت، میراث باستانی سنگ بنای گیم پلی بازی را تشکیل می دهد و تعیین می کند که بازیکنان از چه راهی در هر کمپین موفق شوند.
بیشتر بخوانید: بررسی Mario در مقابل دانکی کونگ: نینتندو سوییچ وارد دوره اوج خود می شود
از آنجایی که امیدوار بودم پایگاهی از قدرت در سینا ایجاد کنم تا از آنجا به دنبال تاج و تختم باشم. از این رو میراث توتموس فاتح را انتخاب کردم. این به من اجازه داد تا یکی از شهرهای بزرگ جهان (در مورد من اشکلون، مرکز مذهبی کنعانیان) را هدف قرار دهم. و طلا را برای تسهیل فتح آن خرج کنم.
پس از چندین نوبت خرابکاری، رشوه دادن به قبایل محلی برای پیوستن به هدف من، و محاصره شهر، من توانستم توانایی نهایی میراث را فعال کنم و مدافعان اشکلون را وادار کنم که دیوارها را ترک کنند و در نبرد میدانی با من ملاقات کنند. و Medjays کار آنها به راحتی ساختند.
پیروزی نه چندان راحت
در حالی که نسخه ی دمو فقط تا Turn 50 (تقریباً هشت سال و نیم زمان درون بازی) میتوان بازی کرد. من را مشتاق کرد تا ببینم گروه های دیگر چگونه بازی می کنند و چگونه بازی تغییر می کند وقتی که تاج مصر یا هاتی را تصرف کنید. چالش اواخر بازی، ورود مردم غارتگر دریا، بحران های آخر بازی Stellaris یا Battle Brothers را تداعی می کند. سیستمی که من دوست دارم بیشتر در بازی های استراتژی مانند Total War ببینم.
در بیشتر بازیهای استراتژیک نقطهای پیش میآید که گروه بازیکن هنوز برنده نشده است، اما به حدی رسیده است که پیروزی اجتنابناپذیر است. تهاجمات آخر بازی مانند Sea Peoples حتی غالب ترین بازیکنان را مجبور به مبارزه برای حفظ آنچه به دست آورده اند می کند. در حالت چند نفره، آنها حتی می توانند چشم انداز سیاسی را تغییر دهند، زیرا جناح ها درگیری های فعلی خود را در مواجهه با دشمن بزرگتر کنار می گذارند. این یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از ساده شدن بازی طولانی مدت به مدلی که فقط «به بازی ادامه دهید تا برنده شوید» است.
ترکیب گیم پلی کلاسیک Pharaoh با مکانیک و پچیدگی پیشرفته باید آن را به استاندارد جدیدی برای سری Total War تبدیل کند. بهویژه خوب است که میبینیم جنبه تاریخی این فرنچایز علیرغم موفقیت اسپینآفهای Warhammer به چنین عنوان قدرتمندی میرسد. در واقع، اگر Total War: Warhammer تنها تجربه شما از این سری بوده است، Pharaoh بهترین راه برای آزمایش بازیهای تاریخی آینده خواهد بود.
با امید اینکه تجربه این عنوان لذت ببرید.
برای خرید بازی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و یا بر روی لینک کلیک کنید.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از The Gamer)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.