Match Group، شرکتی که دارای چندین اپلیکیشن دوستیابی از جمله Tinder و Hinge است، گزارش درآمد سه ماهه اول خود را در روز سه‌شنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد پایگاه کاربران پرداختی Tinder برای ششمین سه ماه متوالی کاهش یافته است. از سوی دیگر، Hinge شاهد افزایش اعضایی بوده است که مایل به پرداخت هزینه برای برنامه هستند. Tinder 10 میلیون کاربر پرداخت کننده در سه ماهه اول 2024 داشت که نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته است. در همین حال، Hinge اکنون 1.4 میلیون کاربر پرداخت کننده دارد که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

کاهش برنامه دوستیابی Tinder به دلیل تغییر فرهنگ برنامه های دوستیابی که در سال های اخیر رخ داده است قابل پیش بینی بود. کاربران جوان بیشتر به دنبال روابط جدی و طولانی مدت به جای ارتباط های معمولی علاقه مند هستند، چیزی که Tinder به آن معروف است. از زمان آغاز به کار، Hinge در میان کاربرانی که به دنبال اتصالات اساسی تر هستند، محبوبیت پیدا کرده است.

برنارد کیم، مدیر عامل شرکت برنارد کیم، صبح چهارشنبه در کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران، گفت: در حالی که Tinder برای حفظ کاربران پولی تلاش می کند، Hinge در مسیر تبدیل شدن به یک “کسب و کار درآمد یک میلیارد دلاری” است. هینج در شش سال گذشته شاهد افزایش درآمد قابل توجهی بوده است و درآمد مستقیم به 124 میلیون دلار در سه ماهه اول افزایش یافته است که جهشی 50 درصدی نسبت به سال قبل است. تنها در سال 2023، هینگ 396 میلیون دلار درآمد داشت.

یکی از مشکلاتی که برنامه دوستیابی Tinder در حال حاضر با آن مواجه است این است که اعضا را متقاعد می کند که ارزش ویژگی های “à la carte” (ALC) یا خریدهای درون برنامه ای خود را ببینند، که شامل Super Likes، Boosts، “See Who Likes You” و موارد دیگر است. درآمد ALC حدود 20 درصد از درآمد مستقیم Tinder را تشکیل می دهد. با این حال، در سه ماهه اول 2024، درآمد ALC 13٪ کاهش یافت. این برخلاف رکورد خریدهای à la carte در سال 2018 است.

گری سویدلر، مدیر مالی شرکت Match Group در طول این تماس اعتراف کرد که رشد ضعیف‌تر در درآمد à la carte مدتی است که روند نزولی داشته است. با این حال، “این اواخر شدیدتر” شده است و “ما را از عملکرد بسیار خوب باز می دارد.”

سویدلر گفت: «ما معتقدیم که کاهش درآمد ALC ناشی از کاهش کاربران و حجم خرید متوسط ​​پایین‌تر است، که بخشی از آن به دلیل هزینه‌های اختیاری مصرف‌کننده ضعیف‌تر در میان کاربران جوان‌تر و دلایل دیگر است». نرخ ها در سه ماهه دوم این شرکت انتظار دارد که نشانه هایی از بهبود در سه ماهه سوم وجود داشته باشد.

مقاله آیفون و آی پد 1 150x150 - به نظر می رسد برنامه دوستیابی Tinder درحال شکست است بیشتر بخوانید: به زودی می توانید آیفون و آیپد خود را با چشمان خود کنترل کنید

دلیل اصلی اتخاذ یک پیشنهاد à la carte، رسیدگی به نیازهای Gen Zers آگاه از قیمت بود، و به آنها کمک کرد تا توسط مسابقات بالقوه با برچسب قیمت کمتر مورد توجه قرار گیرند. Swidler اضافه کرد که Match می گوید در سه ماهه آینده به معرفی ویژگی های جدید à la carte در Tinder “با قیمت مقرون به صرفه” ادامه خواهد داد.

با این حال، Tinder به جای اضافه کردن گزینه های بیشتر، ممکن است بخواهد برنامه دوستیابی خواهر خود، Hinge را در نظر بگیرد، که تنها دو ویژگی à la carte را ارائه می دهد: Boosts و Roses.

Tinder چندین تلاش برای بهبود تجربه کلی محصول انجام داده است. از جمله افزودن ویژگی‌های ایمنی جدید مانند « به اشتراک گذاشتن تاریخ من »، که در آن کاربران می‌توانند برنامه‌های تاریخ خود را با دوستان به اشتراک بگذارند. اواخر تابستان امسال، این برنامه به عکس‌های چهره در نمایه همه نیاز دارد. همچنین یک ویژگی AI Photo Selector را راه‌اندازی می‌کند که 10 عکس از بهترین عکس‌ها را از رول دوربین کاربر انتخاب می‌کند تا کیفیت نمایه را بهبود بخشد.

 

 


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از Techcrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.