Charger EV سریعتر و بلندتر از Hellcat

Charger EV سریعتر و بلندتر از Hellcat

Charger EV سریعتر و بلندتر از Hellcat

دوج کانسپت Charger EV را معرفی کرد که سریعتر و بلندتر از Hellcat است

Charger EV سریعتر و بلندتر از Hellcat

دوج روز چهارشنبه یک کانسپت EV را معرفی کرد که به نظر می رسد – و حتی صداها – شبیه ماشین عضلانی Charger با سوخت گاز است که سال آینده تولید آن متوقف می شود. به گفته برند Stellantis، Dodge Charger Daytona SRT Concept دو ​​در – نام Daytona اشاره ای به نقطه عطف مسیر NASCAR 200 مایل در ساعت اجداد خود با سوخت گاز است – فقط یک تمرین طراحی نیست. مفهوم Charger EV که در M1Concourse در Pontiac، میشیگان در طول سری رویدادهای Dodge Speed ​​Week رونمایی شد، به نوعی برای نسخه تولیدی که در سال 2024 عرضه می شود، رونمایی شد. Dodge حداقل از تابستان گذشته درباره این روز صحبت کرده است، اما اکنون مصرف کنندگان شروع به تماشا کرده اند. دقیقا همان چیزی که خودروساز در ذهن دارد.

مشخص نیست که چه مقدار از کانسپت نمایش داده شده در چهارشنبه به نسخه نهایی تولید می‌شود. یکی از سخنگویان شرکت به TechCrunch گفت که “ما آن را یک مفهوم می نامیم … بسیار نزدیک به تولید است.” این بدان معناست که ارزش دارد به مفهومی که جایگزین نسخه گازسوز می شود نگاهی دقیق بیندازید. مانند بسیاری از کانسپت‌ها، خودروساز جزئیات قیمت را به اشتراک نمی‌گذارد. بسیاری از مشخصات و جزئیات طراحی را به اشتراک گذاشته که به وضوح از برخی از DNA اصلی Dodge Charger استفاده می کند.

دوج بر سه حوزه اصلی تاکید می کند که می گوید قوانین بخش الکتریکی باتری را “بازنویسی می کند”: یک بال R جلو که به عنوان یک عبور آیرودینامیکی عمل می کند، یک گیربکس چند سرعته با تعویض دنده های الکترومکانیکی و در نهایت، یک اگزوز که می تواند به 126 دسی بل برسد. بله، خودروساز یک “اگزوز” را روی یک EV قرار داده و به آن دسی بل داده است که با فشار دادن صدا از طریق تقویت کننده و محفظه تنظیم واقع در عقب خودرو، صدای آن را به اندازه یک Dodge هل کت تولید می کند.

بال R-Wing مفهومی Dodge Charger Daytona SRT ادای احترام به طرح اصلی Charger Daytona است. داخل کاپوت تعبیه شده است و اجازه می دهد تا هوا از دهانه جلویی عبور کند و نیروی رو به پایین را افزایش دهد. تیم کونیسکیس، مدیر عامل برند دوج تحت مدیریت Stellantis، در بیانیه‌ای که گفت: «شارژر دیتونا کاری بیش از تعیین مسیر حرکت دوج انجام می‌دهد، اما ماهیچه آمریکایی را در این فرآیند بازتعریف می‌کند». این یک هدف بلندپروازانه است و به نظر می رسد که نوار موفقیت Dodge با قدرت، عملکرد و صدای دوج SRT Hellcat با موتور گازی فراتر از EV آینده شروع می شود.

مانند برادران گازسوز خود، سیستم پیشرانه در مفهومی Dodge Charger Daytona SRT حتی دارای برندهای خاص است. به گفته دوج، سیستم پیشرانه 800 ولتی که Banshee نام دارد، این خودروی الکتریکی را در تمام معیارهای عملکرد کلیدی سریع‌تر از Hellcat می‌کند. Dodge Charger Daytona SRT Concept همچنین دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و دکمه فشاری روی فرمان به نام PowerShot است که باعث تولید یک انفجار اضافی اسب بخار می شود.

خواندن  یوتیوب: تست تسلا روی بچه ها جالب نیست

دوج زمانی که کانسپت Charger EV را طراحی کرد، از گذشته خود خارج شد، حتی اگر عناصر مدرن زیادی مانند بال R، شکل آیرودینامیک تر و سقف شیشه ای پانوراما آن را در خود جای دهد. برخی از نشانه‌های تاریخی عبارتند از یک نشان سه‌پری فراتزوگ با نور سفید که در ابتدا در خودروهای عضلانی دوج از سال 1962 تا 1976 استفاده می‌شد. سپس جلوپنجره جلویی با جزئیات عمودی‌اش وجود دارد که یادآور دوج چارجر 1968 است. طراحان این خودروساز از طراحی جلوپنجره 1968 استفاده کردند و به بافت داخلی نیز پرداختند.

در داخل خودرو بسیاری ازکلید های فرمان لمسی مدرنی که در یک خودروی الکتریکی جدید انتظار می‌رود، از جمله صفحه‌نمایش مرکزی 12.3 اینچی، خوشه ابزار خمیده 16 اینچی و نمایشگر هد آپ (HUD) 8 در 3 اینچی وجود دارد.


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.

question