یوتیوب: تست تسلا روی بچه ها جالب نیست
یوتیوب: ویدیوهای تست بتای FSD تسلا روی بچه ها جالب نیست!
یوتیوب: تست تسلا روی بچه ها جالب نیست
یوتیوب دو ویدیو را از پلتفرم خود حذف کرد که نشان می داد رانندگان تسلا از فرزندان خود برای انجام تست های ایمنی خودرو استفاده می کنند. هدف از این آزمایشها ثابت کردن این بود که نرمافزار بتای Autopilot و FSD – سیستمهای کمک راننده پیشرفته این خودروساز که دارای ویژگیهای رانندگی خودکار هستند اما به خودروها امکان رانندگی خودشان را نمیدهند – بهطور خودکار عابران پیاده را شناسایی میکنند و کودکانی که در جاده راه می روند یا ایستاده اند را مشخص می کنند تا از ضربه زدن به آنها خودداری کنید.
یکی از سخنگویان یوتیوب به CNBC که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، گفت که پلتفرم رسانه اجتماعی ویدیوها را حذف کرد زیرا یوتیوب به محتوایی اجازه نمی دهد که یک خردسال را در حال شرکت در فعالیت های خطرناک یا تشویق خردسالان به انجام فعالیت های خطرناک نشان دهد. یوتیوب بخشی از شرکت مادر آلفابت است که همچنین مالک شرکت خودروهای خودمختار Waymo است.
ویدئوهای ارسال شده توسط سرمایه گذاران تسلا تا حدی پاسخی بود به یک تبلیغ تلویزیونی توسط پروژه سپیده دم، سازمانی با هدف ممنوعیت نرم افزارهای ناامن از سیستم های حیاتی ایمنی، که نشان می داد نرم افزار FSD تسلا بارها و بارها به مانکن های اندازه کودک در مسیر آزمایشی ضربه می زند. پروژه سپیده دم، که توسط دن اودود، مدیر عامل نرم افزار گرین هیل هدایت می شود، همچنین یک آگهی تمام صفحه در نیویورک تایمز در ژانویه منتشر کرد که FSD را «بدترین نرم افزار فروخته شده توسط یک شرکت فورچون 500» نامید.
تاد پارک، مالک و سرمایهگذار تسلا و مدیرعامل Volt Equity، ویدئویی را در 14 آگوست منتشر کرد که نشان میداد او در حال رانندگی با خودروی مدل 3 با سرعت هشت مایل در ساعت به سمت یکی از فرزندانش در جاده سانفرانسیسکو است. قبل از اینکه یوتیوب آن را حذف کند، این ویدیو ده ها هزار بازدید داشت. پارک به سیانبیسی گفت که بچههایش هرگز در خطر نبودهاند و او آماده است هر زمان که بخواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد. ویدیویی که او منتشر کرد نشان میداد که سرعت ماشین کم میشود و نه بچهاش را میکشد یا معلول نمیکند، نه کسی یا چیز دیگری.
خودروهای تسلا به صورت استاندارد با Autopilot، یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) که شامل ویژگیهایی مانند کروز کنترل آگاه از ترافیک، کمک فرمان در خطوط مشخص شده و تشخیص عابر پیاده در گذرگاهها است، عرضه میشوند. FSD پیشرفتهتر ADAS تسلا است و شامل ویژگی پارکینگ Summon و همچنین Navigate on Autopilot است که خودرو را از روی رمپ بزرگراهی به خارج از رمپ هدایت میکند و اکنون در خیابانهای شهری عملیاتی است. تمامی این قابلیت ها نیازمند یک راننده انسانی است که تمرکز خود را حفظ کند و در صورت نیاز کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد.
مجموعه ای از تصادفات مربوط به وسایل نقلیه تسلا که ممکن است در یکی از سیستم های ADAS درگیر شده باشند، تحقیقات توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) را برانگیخته است. هفته گذشته، آژانس فدرال یک کاوش در حال انجام را در مورد 830000 خودروی تسلا مجهز به Autopilot به روز کرد تا درباره اینکه چگونه دوربین کابین تسلا تعیین می کند که آیا راننده هنگام فعال بودن Autopilot توجه نمی کند و هشدار می دهد، اطلاعات بیشتری کسب کند.
خلبان خودکار و FSD نیز اخیرا در سطح ایالت مورد انتقاد قرار گرفته اند. در اواخر جولای، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا شکایت هایی را مبنی بر اینکه تسلا به طور نادرست توانایی های ADAS خود را به شیوه ای ناامن تبلیغ می کند، ارائه کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت روز یکشنبه توییت کرد که قیمت FSD در آمریکای شمالی از 12000 دلار به 15000 دلار از 5 سپتامبر افزایش خواهد یافت.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.