تسلا به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا، قیمت ها را در چین کاهش داد

کاهش قیمت تسلا در چین: تسلا (TSLA) پس از یک سری افزایش قیمت در طول سال، در حال تغییر قیمت ها در چین است.
این خودروساز قیمت‌ها را برای عرضه‌های خود در چین به‌طور کلی کاهش داد، به‌طوری‌که سدان مدل 3 پایه تقریباً 5 درصد کاهش یافت و به 279000 یوان رسید و قیمت شاسی‌بلند مدل Y سطح ابتدایی با 9 درصد کاهش به 316000 یوان رسید.
کاهش قیمت ها در حالی رخ می دهد که نگرانی برای رشد تقاضا در چین به دلیل فشارهای اقتصادی کاهش می یابد. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، ادعا کرد که “چین در حال تجربه یک رکود اقتصادی است” که عمدتاً به نرم شدن بازار املاک مرتبط است.
تسلا در ماه سپتامبر به بالاترین میزان فروش خود رسید و داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) نشان می‌دهد که 83135 خودروی برقی ساخت چین فروخته است. با این حال، خودروسازان داخلی مانند BYD که در ماه گذشته رکورد فروش 200973 خودرو را به ثبت رساند، و سایرین مانند Nio، Li Auto و Xpeng رقابت قدرتمندی را برای تسلا در بازار خودروهای برقی چین، که بزرگ‌ترین بازار جهان است، فراهم می‌کنند.
همانطور که گفته شد، وال استریت کاهش قیمت ها را راهی برای افزایش تقاضا در حال حاضر می بیند.
ما انتظار داریم حجم فروش مدل 3/Y بهبود یابد، با توجه به قیمت ورودی مدل 3 تا 4.7 درصد کاهش یافته است و مدل Y’s دقیقا 8.9 درصد کاهش یافته است. مینگ سون، تحلیلگر بانک آمریکا، در یادداشتی به مشتریان گفت تغییر قیمت TSLA مدت ها توسط مصرف کنندگان چینی انتظار می رفت، بنابراین آنها قبلاً در حالت انتظار بودند.
هسون معتقد است که تسلا به دلیل کندی رشد خودروهای برقی در چین و افزایش ظرفیت گیگا شانگهای مجبور به کاهش قیمت شد که منجر به کاهش زمان انتظار برای سفارش‌ها شد.
هسون پیش‌بینی می‌کند که رقبای تسلا ممکن است در جنگ قیمتی شرکت کنند تا مزیت قیمتی خود را حفظ کنند.
هسون گفت: «اگر کاهش قیمت TSLA بر حجم فروش همتایان چینی تأثیر قابل توجهی داشته باشد، امکان تعدیل استراتژی‌های قیمت‌گذاری Xpeng، BYD یا Leapmotor را رد نمی‌کنیم.»
شی جی، تحلیلگر CMBI هشدار داد که کاهش قیمت تسلا منجر به پیروی رقبا خواهد شد. جی گفت: «کاهش قیمت‌ها بر جنگ احتمالی قیمت‌ها تأکید می‌کند که ما از اوت بر آن تأکید کرده‌ایم.»
علاوه بر این، تسلا همچنین به دنبال افزایش فروش از طریق پاداش دادن به خریداران است. وبلاگ EV Elektrek گزارش می دهد که تسلا برنامه ارجاع خود را دوباره راه اندازی کرده است.
به عنوان برنامه پاداش امتیاز «سینه گنج»، خریداران می توانند برای ثبت نام خریداران جدید از طریق پیوندهای ارجاع، جوایزی دریافت کنند. ارجاع دهندگان و خریداران جدید اکنون امتیازاتی دریافت می کنند که می توانند از آن برای مبادله با پاداش هایی مانند «ارتقای نرم افزار داخل خودرو، لوازم جانبی تسلا، یا مایل های سوپرشارژ رایگان» استفاده کنند.
همچنین می‌توان از این امتیاز برای شرکت در قرعه‌کشی‌های تسلا که به‌صورت فصلی یا سالانه انجام می‌شود، با جوایزی مانند بازدید از کارخانه VIP، خریدهای بوتیک تسلا تا سقف 45000 دلار و امکان استفاده از خودروی مدل 3 یا مدل Y برای یک سال استفاده کرد.

کاهش قیمت تسلا در چین بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | آموزش اجرای یک کمپین موفق


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از Business Insider)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.