فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد ها توسط محققان به نتایج جالبی رسیده است

استوز محققی از گروه هوش محاسباتی (GIC) دانشگاه کشور باسک (UPV/EHU) با استفاده از سنسورها و دوربینهای داخلی، فناوری ناوبری کمهزینه، خودمختار را برای جلوگیری از دو یا چند پهپاد توسعه داده است. مسیرها در وسط هوا از برخورد با یکدیگر عبور می کنند. او نتایج مثبت و دلگرم کننده ای از فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد به دست آورده است.
مطالعهای با استفاده از مجموعهای از پهپادها تأیید کرده است که «علیرغم کاهش هزینههای فناوری، راهحلی که ما توسعه دادهایم با موفقیت در پهپادهای تجاری تأیید شده است. با استفاده از تجهیزات ساده و کمهزینه و الگوریتمی مبتنی بر دید مصنوعی و شناسایی رنگ. استوز گفت، ما یک تکه فناوری قوی برای جلوگیری از برخورد رضایت بخش بین هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد ایجاد کرده ایم که می تواند به راحتی به اکثر ربات های هوایی تجاری و تحقیقاتی تعمیم داده شود.
این کار در مجله Aerospace Science and Technology منتشر شده است.
اکثر پهپادهایی که ما با آنها آشنا هستیم دارای سرنشین هستند، حتی اگر خارج از دید اپراتور باشند. برای اینکه یک پهپاد کاملاً خودمختار باشد، باید بتواند به تنهایی و بدون دخالت انسان تصمیم گیری در مورد پرواز بگیرد، به عبارت دیگر، خودش تصمیم بگیرد که چگونه از برخورد جلوگیری کند، مسیر خود را در برابر وزش باد حفظ کند، سرعت پرواز را کنترل کند. ، طفره رفتن از ساختمان ها، درختان و غیره
“این کار گامی کوچک به سوی ناوبری کاملاً خودمختار، بدون هیچ گونه مداخله انسانی است، به طوری که پهپادها می توانند تصمیم بگیرند که کدام مانور را انجام دهند، کدام جهت را انجام دهند، بنابراین از برخورد با یکدیگر یا سایر موانع موجود در هوا جلوگیری می کنند. اگر فرض کنیم که در در آینده، فضای هوایی ما با خدمات تجاری انجام شده توسط این پهپادها بسیار پرتر خواهد شد، کار ما سهم کوچکی در این زمینه است.”
نویسنده توضیح داد که “رویکرد ما برای جلوگیری از برخورد و فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد نیازی به تبادل اطلاعات توسط پهپادها با یکدیگر ندارد، در عوض، آنها فقط به سنسورها و دوربینهای داخلی خود متکی هستند. ما سیگنال را از دوربین روی هواپیماهای بدون سرنشین و با پردازش دریافت میکنیم. واکنشهای رباتها را طوری تنظیم میکنیم که به آرامی و با دقت پرواز کنند.”
بیشتر بخوانید:
افشای دادههای کاربران از طریق آدرس آی پی IP
در این آزمایشها، محققان سعی کردند شرایط واقعی پهپادها را تقلید کنند، به عبارت دیگر، سناریوهایی که میتوانند در یک منطقه شهری معمولی تحت شرایط نوری کنترلنشده، با پرواز پهپادها در جهات مختلف و غیره رخ دهند، بنابراین مشارکتهای آنها به سمت دنیای واقعی است. برنامه های کاربردی، با وجود کار آزمایشگاهی اولیه.
الگوریتم های مبتنی بر رنگ فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد
استیوز توضیح داد: «ما هر پهپاد را به یک کارت قرمز مجهز کردیم که به الگوریتم نرمافزار اجازه میدهد حضور یک پهپاد در حال نزدیک شدن را تشخیص دهد و نزدیکی آن را اندازهگیری کند. “پیشنهاد ما بسیار ساده است: هر پهپاد مجهز به یک دوربین داخلی است که صفحه نمایش آن به دو نیمه (چپ و راست) تقسیم شده است. این دوربین همیشه به دنبال رنگ قرمز کارت های ذکر شده در بالا است.
“از طریق پردازش ساده تصویر، ما میتوانیم متوجه شویم که چند درصد از دوربین را رنگ قرمز اشغال میکند و اینکه آیا بیشتر این قرمز در سمت چپ یا راست صفحه نمایش است. اگر بیشتر ناحیه قرمز روشن باشد. در سمت چپ صفحه، پهپاد به سمت راست پرواز می کند تا از برخورد جلوگیری کند، اگر منطقه قرمز در سمت راست باشد، به سمت چپ حرکت می کند.
وقتی درصد رنگ قرمز روی صفحه افزایش مییابد، به این معنی است که پهپادها به طور مستقیم به یکدیگر نزدیک میشوند. بنابراین وقتی از یک آستانه فراتر رفت، ربات میداند که باید مانور اجتناب را انجام دهد.
استوز گفت: “همه اینها به طور مستقل و بدون دخالت اپراتور انسانی اتفاق می افتد. این یک راه ساده برای جلوگیری از برخورد و فناوری جلوگیری از برخورد پهپاد است و می تواند توسط سنسورها و تجهیزات کم هزینه انجام شود.” بی شباهت نیست وقتی شخصی در خیابان راه میرود و شخصی را میبیند که از سمت چپ نزدیک میشود، در این صورت فرد سعی میکند به سمت راست حرکت کند تا با یکدیگر برخورد نکنند.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از Techxplore)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.