بازیهای ابری نتفلیکس
طرح بازیهای ابری نتفلیکس بسیار مهم است
بازیهای ابری نتفلیکس (NFLX) در حال گسترش است. در طی TechCrunch Disrupt اوایل این هفته، معاون بازی مایک وردو گفت که “به طور جدی در حال بررسی یک پیشنهاد بازی ابری است.”
به نظر می رسد یک برد قطعی باشد، درست است؟ لازم نیست. نگاهی به گوگل (GOOG، GOOGL) بیندازید، که ماه گذشته اعلام کرد به دلیل کمبود بازیکن، سرویس بازی ابری خود Stadia را حذف می کند.
بازی های ابری هنوز در مراحل اولیه خود هستند. این رشد نیاز به زیرساخت های عظیم، بدون تاخیر و بازی های فراوان دارد. مصرفکنندگان معمولاً در هنگام راهاندازی یک نمایش یا فیلم، کمی تأخیر را تحمل میکنند، اما این امر با بازیهای ابری جواب نمیدهد. حتی کوچکترین کندی یا تاخیر در اتصال شما می تواند تجربه بازی شما را خراب کند. و در حالی که نتفلیکس یک سازمان عظیم با منابع عظیمی است که در اختیار دارد، حتی این نیز برای جلب نظر گیمرها کافی نیست.
لوئیس وارد، مدیر تحقیقات بازی IDC، eSports و VR/AR به Yahoo Finance گفت: «گوگل از نظر تئوری چیزهای زیادی دارد که باعث میشود فکر کنید میتوانند در سرویس بازی استریم ابری موفق شوند.» حتی [Amazon] (AMZN). لونا، 18 ماه از تاریخ عرضه رسمی خود می گذرد، دقیقاً آن را با تمام منابع آمازون نیز خرد نمی کند.”
او افزود: «بنابراین من فکر میکنم که موفقیت این چیزها بسیار سخت است.»
بازی های ابری از پخش فیلم ها سخت تر است!
در حالی که بازیهای ابری ممکن است راهی قدرتمند برای جلوگیری از حذف اشتراکهای مشتریان پس از اتمام برنامههای مورد علاقهشان باشد، راهاندازی یک کسبوکار موفق بازیهای ابری چالشهای بزرگی را به همراه دارد.
بازیهای ابری به کاربران امکان میدهد بازیها را در دستگاههای کم تر هوشمند مانند کرومبوکها، تلفنها و تلویزیونهای هوشمند پخش کنند. مشکل تأخیر می تواند بسیار زیاد باشد. تصور کنید با یک بازیکن دیگر در یک بن بست پرتنش هستید و درست زمانی که می خواهید حرکت خود را انجام دهید، اتصال شما برای دو ثانیه متوقف می شود. نکته بعدی که می دانید، شخصیت شما مرده است و کودک 11 ساله ای که بازی می کردید در هدست به شما می خندد.
حتی اگر شرکتها این فناوری را داشته باشند، موفقیت در بازیهای ابری نسبتاً دست نیافتنی است.
به نظر می رسد مایکروسافت (MSFT) و Nvidia (NVDA) در این منطقه عملکرد خوبی دارند، اگرچه تعداد دقیق کاربران را منتشر نمی کنند. بازیهای ابری مایکروسافت، کتابخانه بازیهای قابل دانلود آن را افزایش میدهند و به کاربران گزینههای بیشتری برای بازی و دلیل بهتری برای ماندن در آن میدهند. انویدیا به شما امکان میدهد بازیهایی را که قبلاً مالک آن هستید پخش کنید.
هر دو سرویس اساساً به شما این امکان را می دهند که در کنسول یا رایانه شخصی خود بازی کنید و زمانی که تلویزیون در دسترس ندارید یا در حال حرکت هستید به فضای ابری بپرید.
اگر نتفلیکس وارد بازیهای ابری شود، باید اطمینان حاصل کند که فناوری لازم برای انجام این کار را دارد و چیزی شبیه به خدمات مایکروسافت یا انویدیا در اختیار گیمرها قرار میدهد.
اما اگر نتفلیکس بتواند آن را انجام دهد، پیشنهاد بازیهای ابری میتواند شرکتی را تقویت کند که در حال خروج از پسابرجام پس از کووید (COVID) است که باعث فرار مشتریان و کاهش 57 درصدی سهام در 12 ماه گذشته شده است.
در طول همهگیری، زمانی که میلیونها نفر با کاناپههای خود یکی شدند، نتفلیکس شاهد افزایش تعداد کاربرانش بود. در سه ماهه اول سال 2020، این شرکت 182.86 میلیون مشترک جهانی داشت. در سه ماهه چهارم سال 2021، 221.84 میلیون نفر بود. اما این رشد غیرقابل دفاع بود. بین سه ماهه اول و دوم سال 2022، نتفلیکس 1.17 میلیون مشترک را از دست داد.
در حالی که نتفلیکس در سه ماهه سوم 2.41 میلیون مشترک اضافه کرد، برای حفظ مشترکین خود باید به کار خود ادامه دهد. اینجاست که بازی وارد می شود.
دیو هگر، ادوارد جونز، «چالش زمانی است که زمانبندی محتوا کمی ناهموارتر است، وقتی محتوایی وجود ندارد که مردم فوراً بخواهند آن را تماشا کنند، اینجاست که میبینید از کار افتاده و مردم خدمات خود را برای مدتی قطع میکنند». تحلیلگر ارشد سهام به Yahoo Finance Live گفت.
بازیها میتوانند مردم را با نتفلیکس در آن استراحتها بین اولین نمایشها درگیر کند. با این حال، این فقط در مورد نگه داشتن مشترکین موجود نیست. نتفلیکس همچنین میتواند از تجارت بازیهای ابری خود برای جذب مصرفکنندگان جوانتری استفاده کند که بیشتر از تماشای تلویزیون و فیلم به بازی علاقه دارند.
وارد گفت: “آنها به روندهایی نگاه می کنند که مردم در آن زمان سرگرمی خود را سپری می کنند. آنها می بینند که بازی سریعتر از برنامه های تلویزیونی خطی یا پخش برنامه های تلویزیونی، [ویدئو بر حسب تقاضا] افزایش می یابد.” و، به هر حال، جمعیتی که به آینده نگاه میکنند، از بازیها حمایت میکنند، به این معنا که این کاربران به طور کلی جوانتر هستند.»
این ترکیب احتمالاً باعث شده است نتفلیکس به بازی های ابری به عنوان یک فرصت رشد با وجود چالش های آن نگاه کند.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از Business Insider)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.