بررسی Mortal Kombat 1
نقد و بررسی Mortal Kombat 1 یک خط زمانی جدید امیدوار کننده خونین!!
در بررسی Mortal Kombat 1 به مشکلات و مزایا نسبت به تجربه چند ساعته که در این عنوان داشتم میپردازیم. مورتال کامبت با fatality های وحشتناک و مبارزات خونیناش نامی برای خود دست و پا کرد، اما این هرگز دلیل محبوبیت من نبود. دروغ می گویم اگر بگویم که این غم نقشی در گیرکردن من در نه سالگی نداشته است، اما شخصیتهایی مانند جانی کیج، کیتانا، کنشی و بقیه هستند که باعث علاقه من در تمام این سالها به این سری جذاب شده.
این عشق، هدف والای Mortal Kombat 1 را برای شروع یک خط زمانی کاملاً جدید و تغییر شخصیتهایی که در دو دهه گذشته دنبال میکردم، به چشماندازی هیجانانگیز و در عین حال ترسناک تبدیل کرده است. آیا دوران جدید لیو کانگ هنوز هم از قلب و روحی برخوردار است که من از مورتال کمبت انتظار داشتم یا اینکه Scorpion اثر Kuai Liang کاملا نظرم را عوض خواهد کرد؟
خط داستانی جدید
خوشبختانه، برخی از تغییرات Mortal Kombat 1 انتخاب های هوشمندانهای بود، زیرا این کمپین یکی از بهترینهای این سری است که بیشتر به لطف شخصیتهای خارقالعادهاش است. بسیاری شبیه به گذشته خود مانند جانی کیج و کنشی هستند، اما نسبت به گذشته انسانی تر و عمق و شخصیت بیشتری دارند.
باید به شخصیت هایی اشاره کرد که بسیار تغییر کرده اند. نه تنها جنگنده های دوران سه بعدی این بار واقعاً جالب هستند. (به غیر از نیتارا به لطف اجرای مگان فاکس)، بلکه به اعضای ردیف B لیست مانند Reptile و Baraka به جای ایستادن پشت شائو کان و اسنار مثل عناوین قبلی، حال نقش مستقلتری دارند.
من کمی ناامید شدم از اینکه دیدم خط داستان در پایان به جای تمرکز منحصربهفرد بر دوره جدید، بر روی خطوط زمانی متعدد تمرکز می کند، اما همچنین باعث ایجاد برخی از حماسی ترین لحظات در یک بازی Mortal Kombat می شود. فقط امیدوارم ورودی بعدی کمی آن را به عقب برگرداند و بر روی شخصیتهایی تمرکز کند که کمپین را به خوبی انجام میدهند، نه چشمانداز واقعیتهای بینهایت و احتمالات بینهایت، که از قضا باعث محبوبیت کمتر میشود.
مبارزات
همانطور که حالت داستانی تازه است، چیزی که بیشتر به چشم می آید این است که بازی چقدر عالی است. من طرفدار سرعت آهسته تر Mortal Kombat 11 و مکانیک های اتلاف وقت مانند Krushing Blows نبودم، اما MK1 این بار بسیار بسیار سریعتر است و گاهی اوقات با سرعت Mortal Kombat X رقابت می کند. افزایش سرعت باعث نشد که لذت و جذابیت حملات کمتر شود.
مسابقات به لطف اضافه شدن Kameos بسیار تاکتیکی تر هستند، جایی که مبارزان از یک فهرست جداگانه می توانند به عنوان کمک با حرکات منحصر به فرد و حتی مرگبار دعوت شوند. وقتی این مکانیک جدید فاش شد، من در مورد آن شک داشتم، اما اینکه باید مبارز، پشتیبان، حریف و اینکه چه کسی ممکن است به یکباره برای کمک فراخوانده شود، در نظر بگیرید، مسابقات را بسیار جالبتر میکند. این را با بهترین فهرست راهاندازی و مهیجترین fatality های در این سری ترکیب کنید بسیار بعید است که Mortal Kombat 1 عنوان موفقی نشود.
Invasions
خارج از کمپین اصلی، Mortal Kombat 1 یک حالت فصلی کاملاً جدید به نام Invasions دارد. این حالت بخشهایی از برجهای زمان و کریپت را ترکیب میکند و در عین حال کمی به سبک RPG نزدیک است. اجازه ندهید زیبایی بردگیم شما را گول بزند. تنها کاری که در Invasions انجام میدهید این است که در هر منطقه راه خود را طی میکنید، در حالی که در یک گروه مبارزه قرار میگیرید. البته در مقابل دشمنانی با زرههای سنگین یا افرادی با تواناییهای منحصربهفرد مانند توانایی احضار موشک ها مبارزه میکنید.
چند بازی کوچک Test Your Might، چالشهایی با تمرکز بر حرکت و چند مبارزه مخفیانه وجود دارد. اما این فقط یک نسخه به روز شدهتر از Towers of Time با مکانیکهایی است که تأثیر زیادی ندارد. مدل فصلی با پیشنهادهای متنوع جالب فرصت ارتقاع و بازکردن هدایای مختلف را فراهم میکند. من از خاموش کردن مغزم و مبارزه کردن برای برخی لوازم جانبی اضافی لذت بردم.
ارتقاع سخت شخصیتها
بازی بدون هدف از طریق Invasions نیز نظر مرا به بزرگترین مشکل Mortal Kombat 1 یعنی سیستمهای پیشرفت آن جلب کرد. با استفاده کردن مکرر از هر شخصیت و Kameo میتوان انها را ارتقاء داد. که پاداشهایی مانند brutality ها، پالتهای رنگی و ایموت هایی را باز میکند. این موضوع به شما انگیزه میدهد که زمان بیشتری را برای همه افراد حاضر در فهرست در حین یادگیری حرکات آنها در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: بررسی Mario در مقابل دانکی کونگ: نینتندو سوییچ وارد دوره اوج خود می شود
به ظاهر ساده به نظر میرسد. اما ارتقاء سطح آنقدر زمان و تعهد میگیرد که در نهایت باعث میشود شما را از امتحان کردن هر کسی به جز چند مبارزی که میخواهید قفل آنها را باز کنید، صرف نظر کنید. بدتر از آن، برخی از بهترین جوایز (مانند fatality دوم هر مبارز) در پشت سطوح بالایی قفل شده اند که ساعت ها طول می کشد تا فقل آنرا باز کنید.
تقریباً تمام مدتی که حالت Invasion و برخی از حالتهای آنلاین را بازی میکردم با لیو کانگ پیش میرفتم. و در حدود سه ساعت، به سختی به سطح 14 رسیدم تا قفل fatality دوم او را باز کنم. و این احتمال وجود دارد که اکثر بازیکنان تنها کسری از این حرکات نمادین را ببینند که همه آنقدر دوست دارند.
سخت شدن بازی برای فروش درون برنامهای در آینده ؟؟
پیشرفت Mortal Kombat 11 خیلی بهتر نبود، اما حداقل در آنجا با سیستم جامع، عمیق و مقدار سفارشیسازی ارائه شده به نوعی منطقی بود. من با تمرکز بیشتر Mortal Kombat 1 بر روی Kameos و داشتن یک نسخه سبک از این سیستم راضی هستم. اما حفظ پیشرفت خودسرانه و نامطلوب همراه با آن یک تنزل رتبه بزرگ است. فقط امیدوارم بعداً گزینه ای معرفی نشود که به بازیکنان اجازه می دهد با استفاده از پول واقعی این مراحل را بگذرانند. زیرا در این صورت دلیل این کار به طرز دردناکی مشخص می شود.
شرم آور است که Invasions و سرعت پیشرفت حلزونیاش، محبوبیت Mortal Kombat 1 را کمی پایین می آورد. چراکه اگر چنین نبود، این عنوان به راحتی بهترین مورتال کامبت تا به امروز بود. حتی با وجود این مشکلات، گیمپلی عالی و حالت داستانی MK1 آن را به یک نگرش تازه برای سری و اولین قدم عالی برای یک خط زمانی جدید و هیجانانگیز تبدیل میکند.
در پایان امیدوارم تجربه این بازی لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
برای خرید بازی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و یا بر روی لینک کلیک کنید.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از The Gamer)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.