نقشهبرداری از دبی برای تاکسی رباتیک
نقشهبرداری از دبی برای تاکسی رباتیک
شرکت کروز نقشهبرداری از خیابانهای دبی را در آمادگی برای راهاندازی روباتاکسی در سال ۲۰۲۳ آغاز میکند.
نقشهبرداری از دبی برای تاکسی رباتیک ، کروز به وعده خود مبنی بر راه اندازی یک سرویس رانندگی خودمختار بدون راننده در دبی عمل می کند. تنها چند هفته پس از اینکه شرکت AV تحت حمایت جنرال موتورز رسماً فعالیت های تجاری بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو راه اندازی کرد، کروز دو خودروی الکتریکی خودران شورولت بولت خود را به دبی فرستاد تا نقشه برداری از شهر را در آماده سازی برای راه اندازی برنامه ریزی شده در سال 2023 آغاز کند.
در آوریل گذشته، کروز قرارداد مشارکتی را با RTA امضا کرد تا یک سرویس روباتاکسی را در آنجا به عنوان بخشی از چشم انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم امارات متحده عربی برای تبدیل 25 درصد از کل سفرهای حمل و نقل در دبی به سفرهای خودران تا سال 2030 در آنجا بگشاید. فرآیند جامع و چند ساله برای انتخاب بهترین شریک ممکن به انتخاب شرکت کروز منتهی شده است، کروز به عنوان ارائه دهنده انحصاری روباتاکسی دبی تا سال 2029 انتخاب شد.
دو شورلت بولت که از یکشنبه عملیات نقشه برداری را آغاز کردند، ابتدا در منطقه جمیرا شهر،که یک نوار مسکونی در امتداد ساحل است، مستقر خواهند شد و توسط اپراتور هایی با آموزش های ویژه هدایت می شوند. مجموعه حسگرهای کروز شامل لیدار، رادار و دوربینها برای جمعآوری دادهها در مورد محیط اطراف خودرو است که سپس میتواند برای ایجاد یک نقشهبرداری از دبی برای تاکسی رباتیک به صورت مجازی برای راننده مستقل استفاده شود.
چرا باتریهای LFP قیمتهای اولیه خودروهای برقی را پایین می آورند؟
بیشتر بخوانید: مقایسه نرمافزار حسابداری ابری با نرمافزارهای سنتی: کدام بهتر است؟
کروز قبلاً گفته بود که سرویس روباتاکسی در دبی از Cruise Origins، شاتل تمام الکتریکی هدفمند این شرکت که فاقد فرمان یا پدال است، استفاده خواهد کرد. Mattar Al Tayer، مدیر کل RTA در بیانیه ای گفت که امیدوار است که تعداد این خودرو ها تا سال 2030 به 4000 کروز در دبی برسد. با این حال، به گفته سخنگوی کروز، کروز در حال حاضر هیچ Origins در حال کار ندارد و تاکنون فقط Origins را برای آزمایش دوره های بسته ساخته است. این شرکت به درخواستهای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد، اما به احتمال زیاد کروز با استفاده از Chevy Bolts آزمایششده و واقعی، عملیات دبی را آغاز خواهد کرد.
همچنین مشخص نیست با توجه به محیط نظارتی متفاوت امارات متحده عربی، روند دستیابی به خدمات خودران در دبی چگونه خواهد بود. در سانفرانسیسکو، کروز نقشه راهی را دنبال کرد که شامل آزمایش AV های خود با رانندگان پشت فرمان قبل از ارائه خدمات رایگان به کارمندان و به دنبال آن مورد استفاده مردم بود. سپس کروز شروع به شارژ برای سواری با رانندگان پشت فرمان کرد و به طور همزمان ناوگان خود را بدون راننده آزمایش کرد. پس از آن، شرکت مجدداً خدمات بدون راننده خود را ابتدا به روی کارمندان و سپس عموم مردم باز کرد تا سرانجام بتواند برای آن هزینه دریافت کند.
بیشتر این فرآیند توسط محیط نظارتی سختگیرانه کالیفرنیا در مورد آزمایش و استقرار AV تعیین شد، اما کروز احتمالاً برخی از مراحل مشابه را در دبی دنبال خواهد کرد. این شهر رویکردی تهاجمی را برای یکپارچهسازی حملونقل خودران در تمام انواع حملونقل عمومی، از تاکسی و مترو گرفته تا اتوبوس و شاتل، در پیش گرفته است و میخواهد نمونهای جهانی برای سیاستگذاری و قوانین در مورد حملونقل خودران باشد.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از Tech Crunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.