ورود گوگورو به فیلیپین
گوگورو سال آینده به صورت آزمایشی تعویض باتری و اسکوترهای هوشمند را در فیلیپین آغاز می کند
گوگورو، شرکت تایوانی که در حال تجاری سازی اکوسیستم های تعویض باتری برای اسکوترهای برقی است، فیلیپین را به عنوان بازار بعدی خود هدف قرار داده است. این استارتآپ روز سهشنبه اعلام کرد که با شرکت فیلیپینی Ayala Corporation، ارائهدهنده ارتباطات مخابراتی Globe و سازنده سرمایهگذاری شرکتی 917Ventures برای راهاندازی آزمایشی تعویض باتری B2B در مانیل در سه ماهه اول سال 2023 همکاری کرده است.
917Ventures یک شرکت تابعه از Globe است که بخشی از مجموعه شرکت Ayala است.
شراکت با مهاجمان سنگین در اکوسیستم فیلیپینی چند روز پس از تصویب فیلیپین مبنی بر حذف عوارض واردات خودروهای الکتریکی و قطعات آنها برای پنج سال آینده صورت می گیرد. این اقدام بخشی از قانون توسعه صنعت خودروهای برقی فیلیپین است که امسال برای ترویج نوآوری در انرژی پاک به تصویب رسید. هوراس لوک، بنیانگذار و مدیر عامل Gogoro، به TechCrunch گفت که حذف تعرفه در مورد تجهیزات شارژ و تعویض باتری نیز اعمال میشود و زمان مناسبی برای Gogoro برای معرفی ایستگاههای تعویض باتری و Smartscooterهای خود به کشور است.
لوک گفت: «فیلیپین در تلاش است تا به روز شود، بنابراین ما به تدریج میگوییم که اولین کسی خواهیم بود که واقعاً در آن موقعیت رهبری میکنیم و بازار را رهبری میکنیم». ما فرصت بزرگی را برای خود می بینیم تا بازار را رشد دهیم، زیرا هنوز استفاده انبوه از خودروهای دو چرخ وجود نداشته است. و همانطور که آنها برنامه ریزی می کنند، اگر به سمت برقی شدن پیش برود عالی خواهد بود.
در نهایت، Gogoro میخواهد یک سیستم تعویض باتری شبکه باز را به فیلیپین بیاورد، سیستمی که با موتورهای دو چرخ برقی تولید محلی و همچنین اسکوترهای هوشمند خود Gogoro سازگار باشد. Gogoro با تولیدکنندگان دو چرخهای برقی در هند و چین کار کرده است تا سیستم خود را ادغام کند. باتری های قابل تعویض در اسکوترهای خود برای ورود آسان تر به بازار، به جای اینکه مجبور باشد اسکوترهای هوشمند خود را نیز وارد کند.
با این حال، فیلیپین نوع متفاوتی از بازار است. لوک گفت: از لحاظ تاریخی، خودروهای دو چرخ در این کشور در مقایسه با هند یا چین محبوبیت نداشته اند. پذیرش بازار در کنار افزایش خدمات تحویل و تدارکات شروع به رشد کرده است، از این رو استراتژی Gogoro برای ورود به بازار با یک آزمایش B2B متمرکز بر صنعت لجستیک است.
Gogoro اعلام نمی کند که در ابتدا با کدام ارائه دهنده تحویل همکاری خواهد کرد، اما آیالا Corp واحد اختصاصی خود به نام AC Logistics را دارد. لوک گفت تا اوایل سال آینده، Gogoro از طریق چند صد اسکوتر هوشمند و چند صد باتری، و همچنین نیم دوجین ایستگاه تعویض، که در سرتاسر مانیل برای استفاده سوارکاران راه اندازی خواهد شد، ارسال خواهد کرد.
لوک گفت: “ما از B2B به عنوان اولین گام برای ساختن آنچه که بار پایه می نامیم استفاده خواهیم کرد.” بار پایه اساساً حداقل تعداد کاربرانی است که از شبکه استفاده می کنند که به شما امکان می دهد در واقع یک مدل تجاری ایجاد کنید که کارآمد بودن آن ثابت شده است. اکنون، با توجه به قیمت بنزین در فیلیپین، با توجه به میزان خروجی لجستیک سواران روزانه، این فرصتی برای ما است تا نشان دهیم که مدل تجاری قابل اجرا است.
لوک گفت که این آزمایش حداقل شش ماه قبل از گسترش به شرکای جدید B2B یا حتی مصرف کنندگان خصوصی ادامه خواهد داشت. در این مدت، گوگورو امیدوار است که بازخورد بازار را در مورد اینکه آیا میتوان دو چرخ در فیلیپین به کار برد یا خیر و در مورد اینکه آیا تعویض باتری در کنار استفاده از خودروهای دو چرخ انجام میشود، به دست آورد. لوک گفت که گوگورو همچنین داده ها را از وسایل نقلیه در حالی که در جاده هستند جمع آوری می کند تا سیستم خود را تنظیم کند.
بیش از 25 درصد از تحویلهای تجاری سریع تایوان و تقریباً تمام تحویلهای الکتریکی آنها از فناوری تعویض باتری Gogoro تامین میشود، و ما میبینیم که این راهحل برای منطقهای پرجمعیت مانند مترو مانیل، که همچنین مرکز تجارت است، بسیار سودمند است. پاتریک آکوینو، مدیر دفتر مدیریت استفاده از انرژی وزارت انرژی در فیلیپین، در بیانیهای گفت: موفقیت این پایلوت راه را برای یک مدل کسب و کار پایدار جدید در سایر شهرهای کشور نیز هموار خواهد کرد. فیلیپین می تواند از تجربه تایوان درس بگیرد.»
شبکه جهانی Gogoro شامل نزدیک به 11000 ایستگاه تعویض باتری در بیش از 2260 مکان است. این شرکت که در بازار تایوان تسلط دارد، می گوید که میزبان بیش از 370000 تعویض باتری روزانه با بیش از 360 میلیون تعویض کل تا به امروز است.
این شرکت اخیراً همکاری B2B مشابهی را با پلتفرم EV-as-a-Service Zypp Electric برای برق رسانی به ناوگان لجستیکی و تحویل آخرین مایل در هند اعلام کرده است. گوگورو انتظار دارد در ماه دسامبر یک پایلوت با Zypp در دهلی راهاندازی کند، که مشارکت فعلی Gogoro بر مصرفکننده در هند با سازنده محلی دو چرخ Hero MotoCorp را تحسین میکند. گوگورو همچنین اخیراً ایستگاههای تعویض باتری و اسکوترهای هوشمند را در تل آویو و در چین و اندونزی راهاندازی کرده است.
بیشتر بخوانید: مقایسه نرمافزار حسابداری ابری با نرمافزارهای سنتی: کدام بهتر است؟
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از TechCrunch)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.