مهارت های ارتباطی مورد نیاز در توسعه نرم افزار

توسعه دهندگانی که می توانند ایده های خود را به وضوح منتقل کنند و به طور یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند، نقش مهمی در دستیابی به گردش کار پروژه نرم تر، کیفیت کد بهتر، تیم های قوی تر و در نهایت بازگشت سرمایه بالاتر دارند. طبق گزارش انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان، مهارت های ارتباطی در توسعه نرم افزار مهم ترین مهارتی است که کارفرمایان در استخدام های جدید به دنبال آن هستند. شرکتهای بیشتری متوجه میشوند که توسعهدهندگان با مهارت های ارتباطی در توسعه نرم افزار ضعیف در نهایت با قابلیتهای ChatGPT برای نوشتن کد جایگزین خواهند شد.
در نتیجه، آنها مهندسان نرمافزاری با مهارت های ارتباطی مورد نیاز در توسعه نرم افزار برجسته استخدام میکنند که میتوانند کد بنویسند و همچنین بفهمند مشتریان چه میخواهند، به اندازه کافی با آنها مشورت کنند، نیازهای تجاری خود را به نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنند، به طور خلاصه توضیح دهند که چه چیزی و چرا انجام دادهاند و خیلی چیزهای دیگر.
مهارت های ارتباطی مورد نیاز در توسعه نرم افزار
ارتباطات متشکل از مهارتهای نرم دیگری است که توسعهدهندگان باید داشته باشند. اگر آنها روی این مهارت های بین فردی کار کنند، طبیعتاً به افراد ارتباطی عالی نیز تبدیل خواهند شد. در زیر چند موردی که مهمتر هستند آورده شده است. این چیزی است که شرکت های معتبر در استخدام های جدید به دنبال آن هستند و کارمندان را تشویق می کنند که دائماً بهبود یابند.
گوش دادن فعال از مهارت های ارتباطی در توسعه نرم افزار
توسعه دهندگان باید به طور فعال به همکاران و مشتریان گوش دهند تا نیازهای آنها را به طور کامل درک کنند. این مهارت به خواندن بین کد ها کمک می کند، به خصوص زمانی که پروژه پیچیده است. بیشتر اوقات، مشتریان برای حل یک مشکل به توسعه دهندگان نرم افزار مراجعه می کنند. اما پس از جستجو در پرونده تجاری آنها و گوش دادن به دردهای واقعی آنها، توسعه دهندگان متوجه می شوند که مشکل واقعی جای دیگری است. بنابراین، گوش دادن فعال به جلوگیری از سوء تفاهم کمک می کند و تضمین می کند که محصول نهایی با نتیجه مورد نظر مطابقت دارد.
ارتباط کلامی از مهارت های توسعه دهندگان نرم افزار
علاوه بر گوش دادن و درک آنچه دیگران در ذهن دارند، به توانایی بیان آنچه در ذهن دارید با کلمات نیاز دارید. ارتباط کلامی موثر برای بیان ایده های شما، ارائه به روز رسانی ها و پاسخ به سوالات واضح و مطمئن ضروری است. در واقع، بسیاری از کارهای شما شامل توضیح موفقیت آمیز ایده های خود و بحث در مورد راه حل ها با همکاران و مشتریان است. وقتی در بیان کلامی خود تسلط داشته باشید، با احساس، صدا و اعتماد به نفس بیشتری به نظر میرسید. این کار مهارت های متقاعدسازی شما را نیز افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید:
آموزش فعالسازی IPv6 در مودم
ترجمه اصطلاحات فنی از مهارت های مهم در توسعه نرم افزار
توسعه دهندگان اغلب با سهامداران غیر فنی کار می کنند که ممکن است با اصطلاحات فنی آشنا نباشند. توانایی ترجمه مفاهیم فنی پیچیده به اصطلاحات تجاری بسیار ارزشمند است. در واقع این یکی از مهارت های ارتباطی مورد نیاز در توسعه نرم افزار است. به هر حال، فناوری اینجاست تا به ما خدمت کند و ما از آن برای حل مشکلات زندگی واقعی استفاده می کنیم. هنگام صحبت با مشتریان و نوشتن اسناد، کد و ایمیل، باید بتوانیم آن اصطلاحات فنی را به زبان واقعی و انسانی توضیح دهیم.
مهارت های ارائه در توسعه نرم افزار
برای اینکه بتوانید به طور موثر ارائه دهید، باید بتوانید با اعتماد به نفس و قاطعیت صحبت کنید. برای توسعه دهندگان ارشد یا کسانی که در نقش های رهبری هستند، توانایی ارائه های موثر به مخاطبان فنی و غیر فنی برای انتقال ایده های پیچیده و به روز رسانی پروژه مهم است.
همدلی و سایر مهارت های نرم برای توسعه دهندگان
مهارت های نرم همدلی، نگرش مثبت، فروتنی و توانایی همکاری هنگام همکاری نزدیک با طراحان، مدیران پروژه، تیم های تضمین کیفیت، سایر توسعه دهندگان و مشتریان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. آنها به ایجاد یک محیط کاری مثبت و شفاف کمک میکنند که در آن همه احساس راحتی میکنند تا ایدهها و نگرانیهای خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد بدهند و دریافت کنند و راهحلهای طوفان فکری داشته باشند. همچنین نحوه حل تعارضات به سرعت و سازنده است.
نگرش پرخاشگرانه یا منفی فقط باعث درگیری بیشتر می شود و یافتن بهترین راه حل را طولانی می کند. برای مثال، اگر از فردی که مسئول یک خطای کد است انتقاد کنید یا به آن حمله کنید، در معرض خطر از بین بردن هرگونه تفکر باز هستید. این هر گونه شانس همکاری برای یافتن راه حلی مشترک که پروژه را به جلو می برد، از بین می برد.
پذیرش بازخورد از مهارت های ارتباطی مورد نیاز در توسعه نرم افزار
توانایی خود را برای دادن و دریافت بازخورد سازنده از دیگران تمرین کنید. فرهنگ بازخورد به بهبود کیفیت کد و محیط کاری به طور کلی کمک می کند و بهبود مستمر را تقویت می کند. این یک مسیر سریع برای یادگیری نقاط قوت و ضعف شما و کمک به دیگران برای بهتر شدن در کار و روابط خود است.
تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقالهای از Builtin)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.