شاید آن زمان ایده خوبی بود اما تبلیغ اپل برای باریک ترین آیپد پرو تا کنون به دردسر بزرگی برای این شرکت تبدیل شده است. فیلم 68 ثانیه‌ای «له کردن!» تبلیغ برای iPad Pro با رونمایی از تبلت جدید در روز سه شنبه آغاز شد. تعداد زیادی از اشیاء مانند آلات موسیقی، کتاب، و قوطی های رنگ را نشان می دهد که توسط یک پرس هیدرولیک خرد می شوند تا نشان دهند که چگونه پتانسیل خلاقانه عظیمی را در یک دستگاه دیجیتال فوق باریک قرار داده است.

از زمانی که تیم کوک، مدیر عامل اپل این آگهی را در حساب X خود پست کرده است، بیش از 15000 نظر دریافت کرده است. که بسیاری از آنها غول فناوری را به دلیل روشی که برای تبلیغ آخرین iPad رده بالای خود انتخاب کرده، مورد انتقاد قرار داده است.

این شرکت به وضوح احساس گرما می کند زیرا اکنون برای تبلیغ عذرخواهی کرده است. تور میهرن، معاون ارتباطات بازاریابی اپل، در صحبت با Ad Age این هفته، گفت: «خلاقیت در DNA ما در اپل وجود دارد. و طراحی محصولاتی که خلاقان را در سرتاسر جهان توانمند می‌کند برای ما بسیار مهم است. هدف ما این است که همیشه راه های بی شماری را که کاربران بیان می کنند و ایده های خود را از طریق iPad زنده می کنند جشن بگیریم. ما با این ویدیو نتیجه را از دست دادیم و متاسفیم.»

یکی از کامنت‌گذاران پست شبکه‌های اجتماعی کوک نوشت: «شما همه ابزار خلاقانه و تلاش انسان‌ها را نابود کردید. بدترین تجاری. همیشه،» در حالی که دیگری گفت که این تبلیغ «به طور مؤثر مرا متقاعد کرد که در زندگی ام به فناوری کمتری نیاز دارم.»

هیو گرانت، هنرپیشه بریتانیایی نیز وارد عمل شد و این تبلیغ را «تخریب تجربه انسانی» توصیف کرد. با حسن نیت دره سیلیکون، در چیزی که به نظر می رسد جستجوی علاقه شرکت های فناوری به ابزارهای مولد هوش مصنوعی است که جایگزین خلاقیت انسان می شود.

researchers release so 150x150 - اپل بابت تبلیغ جنجالی آیپد پرو خود عذرخواهی کرد! بیشتر بخوانید: محققان نرم افزار داده‌ های انرژی خورشیدی را برای افزایش تولید انرژی پاک منتشر کردند

به ندرت پیش می‌آید که سازندگان تبلیغات اپل در این راه به هم بریزند، و این شرکت مایل است به سرعت این گاف را پشت سر بگذارد. اپل اکنون تایید کرده است که این تبلیغ جنجالی را در تلویزیون اجرا نخواهد کرد. اگرچه این تبلیغ در کانال یوتیوب خود باقی مانده است، جایی که اکنون بیش از یک میلیون بازدید داشته است.

 

 


تالیف:
فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ (اقتباس از مقاله‌ای از Digital Trends)
در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ را به عنوان منبع ذکر کنید.