
مزایای تولید پادکست چیست؟
قصد داریم در اینجا به بحث در این مورد بپردازیم که چرا باید پادکست تولید می کنیم و منفعت آن چیست؟
اثر بخشی بیشتر با پادکست
همانطور که گفتیم پادکست نسبت به خواندن ایمیل یا روشهای دیگر دریافت اطلاعات روشی صمیمانهتر است. در نتیجه، افراد راحتتر با مطالب ارائه شده در پادکست ارتباط برقرار مینمایند. بنابراین، یکی از مزایای تولید پادکست تاثیرگذاری بیشتر آن و تامین نظر مشتریات در انتخاب محصول است. این مسئله میتواند بسیار مفید باشد و تیم آ.اس.پ میتواند به طریقی موثرتر با مشتریان خود در ارتباط باشد. بهعلاوه، در دنیای کنونی، افراد هر روز توسط مطالب مختلف بمباران اطلاعاتی میشوند. دریافت همه روز اطلاعات به صورت نوشته، جذابیت اطلاعات را کم کرده و مشتریان رغبتی به خیلی از مطالب نشان نمیدهند. در نتیجه، ارائه مطالب به صورت متفاوت مانند پادکست جذابیت اطلاعات را چند برابر مینماید و مشتریان علاقه بیشتری به کسب اطلاعات از این روش جدید دارند. این امر نیز دلیلی دیگر است که مزیت استفاده از پادکست برای کسب و کارها را نشان میدهد.
دسترسی راحت به فایلهای صوتی
شما میتوانید به راحتی فایلهای صوتی یا تصویری پادکست فروشگاه اینترنتی آ اس پ را در گوشی یا کامپیوتر خود دانلود نموده و هر وقت دلتان خواست به آنها گوش دهید یا آنها را تماشا کنید. به همین راحتی! سهلالوصول بودن پادکست فروشگاه اینترنتی آ اس پ دسترسی به اطلاعات محصولات و … را برای مشتریان آسانتر کرده است.
پادکست صوتی جایگزین ویدئو
بازاریابی ویدئویی از اهمیت ویژهای برای ما برخوردار است. همانگونه که میدانیم ساختن ویدئویی مناسب مشکلات بسیاری دارد. مانند نورپردازی و صدابرداری مناسب و غیره. چه بسا ویدئویی با کیفیت پایین تاثیر معکس بر مشتریان داشته باشد. ازاینرو، ساخت پادکست فروشگاه اینترنتی آ اس پ صوتی میتواند جایگزینی مناسب به جای ساخت ویدئو برای صاحبان م باشد که مشکلات آن را ندارد.
افزایش تعداد مشتریان
افرادی که به پادکستهای ما گوش میدهند به مرور به آنها عادت میکنند. این باعث میشود که آنها همه پادکستها را دنبال کنند. وقتی افراد از پادکستها راضی باشند و ما را به دوستان خود نیز معرفی مینمایند. این باعث افزایش مشتریان ما با گذر زمان میشود.
سادگی و ارزان بودن ساخت پادکست
در حال حاضر زمان و هزینه دو فاکتور مهم در موفقیت کسب و کارها به ویژه تیم فروشگاه اینترنتی آ اس پ محسوب میشود. بنابراین، همه روشهایی که با هزینه و زمان کمتر به نتیجه میرسند از ارجحیت برخورداند. ساخت پادکست نیز فقط نیازمند یک میکروفون و هدفون باکیفیت (البته دانش فنی تاثیر گذار) است. در کوتاهترین زمان ممکن و به طور رایگان میتوانیم پادکست را تولید و ویرایش نموده در سایت ،گروهها و کانالهای مختلف فروشگاه اینترنتی آ اس پ آپلود کنیم.
آمار جهانی پادکست
پس از بیان مزایای تولید پادکست، اکنون میخواهیم آمار مرتبط با پادکست را بیان کنیم. در حال حاضر، بیش از 800000 پادکست فعال وجود دارد. همچنین، 30 میلیون اپیزود پادکست وجود دارد. این آمار نسبت به سالهای قبل افزایشی چشمگیر داشته است. در سال 2018، بیش از 525000 پادکست فعال و 5/18 اپیزود پادکست وجود داشته است.
- 70 درصد از جمعیت آمریکا با مفهوم پادکست آشنایی دارند که در سال 2018، 64 درصد بوده است.
- 50 درصد خانوارهای آمریکایی از طرفداران پادکست هستند.
- 51 درصد جمعیت آمریکا حداقل به یک پادکست گوش دادهاند که در سال 2018، 44 درصد حداقل به یک پادکست گوش داده بودند.
- 32 درصد آمریکاییها در ماه گذشته به یک پادکست گوش دادهاند که در سال 2018، 26 درصد بوده است.
- 22 درصد مردم آمریکا هر هفته به پادکست گوش میدهند. در سال 2018، 17 درصد هر هفته به یک پاد کست گوش میدادند.
- 16 درصد امریکاییها از طرفداران پروپاقرص پادکست هستند
- 56 درصد شنوندگان پادکست مرد هستند
- 27 درصد شنوندگان پادکست دارای مدرک کالج هستند.
- 36 درصد شنوندگان سفید پوست نیستند
کجا، چگونه، چهوقت
- 49 درصد شنوندگان در خانه به پادکست گوش میدهند که در سال 2017، 51 درصد بوده است
- 22 درصد حین رانندگی به پادکست گوش میکنند که با سال 2017 تفاوتی نکرده است
- شنوندگان پادکست، به طور متوسط، مشترک 6 پادکست هستند.
- شنوندگان پادکست، به طور میانگین، به 7 پادکست متفاوت در طول هفته گوش میکنند که در سال 2017، 5 بوده است
- 80 درصد از شنوندگان به همه یا بیشتر قسمتهای پادکست گوش میدهند که در سال 2017، 86 درصد بوده است.
- گوش داده به پادکست با استفاده از کامپیوتر از 29 درصد به 31 درصد افزایش یافته است
- 19 درصد شنوندگان با دور تند به پادکست گوش میدهند
- 65 درصد شنوندگان ماهیانه، کمتر از سه سال است که شنونده پادکست هستند
- محبوبترین نوع پادکست، نوع کمدی است و پادکست آموزش و خبری در رتبههای بعدی قرار دارند.
اجتماعی، فنی و رفتاری
- شنوندگان پادکست در شبکههای اجتماعی فعالتر از دیگران هستند
- شنوندگان پادکست با احتمال بیشتر مشترک نتفلیکس یا آمازون میشوند
- شنوندگان پادکست با احتمال بیشتر دارای اسپیکر هوشمند هستند.
- 51 درصد خانوارهای مصرف کننده آب بطری شده، شنوندگان پادکست هستند
- 57 درصد خانوارهای مصرف کننده غذای کودک، شنوندگان پادکست هستند
- 56 درصد خانوارهای مصرف کننده آب میوه، شنوندگان پادکست هستند
- 54 درصد خانوارهای مصرف کننده شیر، طرفداران پادکست هستند
- 69 درصد موافقند که تبلیغات پادکست به آنها در آگاهی یافتن از محصولات و خدمات جدید یاری رسانده است.